preloader

5 راهنمایی مفید در شیوه زندگی برای مردان جوان


5 راهنمایی مفید در شیوه  زندگی برای مردان جوان
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 11517 اشتراک گذاری :


برای همه افراد داشتن یک شیوه زندگی سالم، بدون در نظر گرفتن سن، جنس و یا سطح آمادگی جسمانی، مهم است به ویژه اینکه این عادات از شروع زندگی رعایت شود. بسیاری از افرادی  که عادات زندگی و سبک زندگی سالم را از سنین جوانی دنبال می کنند ، حفظ آن در طول ما بقی زندگی شان بسیار آسان تر است و می توانند سالم تر بمانند


در این جا چند راهنمایی ساده  در خصوص شیوه زندگی سالم برای مردان جوان ارائه می دهیم. مردان این راهنمایی ها را نه تنها می توانند تا پایان عمر خود پیش گیرند بلکه با پیروی از آن ها می توانند سالم تر و جوان تر بمانند.

 

1. ورزش منظم

بسیاری از مردان جوان در فعالیت های ورزشی شرکت می کنند، اما آنچه که ضروری است تداوم داشتن این فعالیت هاست. بسیار آسان تر است از زمانی که مدرسه می روید در این  فعالیت های ورزشی شرکت کنید و آن را ادامه دهید و بعد از فارغ التحصیلی نیز با وجود مسئولیت های دیگر انجام آن ها را قطع نکنید . بسیار مهم است که شما همچنان انجام ورزش منظم را بخشی از برنامه زندگی خود قرار دهید. برای رسیدن به یک تمرین خوب چهار تا شش روز در هفته را برای ورزشتان برنامه ریزی کنید.

 

2. به خودتان فشار نیاورید

از آنجا که بسیاری از مردان جوان می خواهند در بهترین حالت ممکن خود باشند برای شرکت در برنامه های ورزشی بیش از حد به بدن شان فشار وارد می کنند و تمرینات دشوار انجام می دهند. این وسوسه اغلب وجود دارد که هرچه بیشتر به خود فشار بیاورند و سخت تر ورزش کنند سالم تر اند و نتیجه بهتری می گیرند . همیشه در ذهن خود سطح تناسب اندام ایده آل را حفظ می کنند و فراتر از ظرفیت به خود فشار می آورند اما این کار تنها به دلسردی و حتی بدتر شدن اندام و بعضا به آسیب بالقوه منجر می شود.

3. تغذیه مناسب

تغذیه ی سالم صرف نظر از سن شما یک راه مهم برای حفظ سلامت کلی به حساب می آید. از آنجا که بسیاری از مردان جوان متابولیسم بالایی دارند و قادر به خوردن مقدار زیادی از مواد غذایی بدون اضافه کردن به وزن شان هستند این مسئله بهانه خوبی برای خوردن هر آنچه  می خواهند می شود ، اما باید بدانید مواد غذایی که شما می خورید ممکن است در دراز مدت باعث اضافه وزن شود .بنابراین سطح ورزش خود را، با آن چه می خورید متناسب کنید ، بدانید استقامت و سلامت طولانی مدت در یک تغذیه مناسب باید در نظر گرفته شود.

 

4. اجتناب از مصرف سیگار و مشروب
بسیاری از مردان جوان سیگار و یا الکل مصرف می کنند . در حالی که استفاده از هر کدام از این مواد در یک سبک زندگی سالم جایی ندارد پرهیز از نوشیدن و سیگار کشیدن شما را سالم تر می کند سیگار نکشید مشروب نخورید و نوشابه بیش از حد ننوشید . به علاوه از آنجا که این عادات بسیار گران قیمتی است با ترک آن ها شما قادر خواهید بود در هزینه های  خود نیز صرفه جویی کنید  .


5. مراجعه به دکتر
این مهم است که هر از چند گاهی معاینه فیزیکی منظم انجام دهید و هر گونه مسئله پزشکی را  توسط دکتر متخصص اش بررسی کنید .واقعیت این است شما با اینکه یک مرد جوان هستید  اما این بدان معنا نیست که شما در معرض نگرانی های مهم پزشکی قرار نداشته باشید.

 

منبع: fitday
نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید