preloader

آیا می دانید آزمایشگاه پاتوبیولوژی چه جایی است؟


آیا می دانید آزمایشگاه پاتوبیولوژی چه جایی است؟
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 10121 اشتراک گذاری :

با وجود پیشرفتی که در علم پزشکی رخ داده است آزمایشگاه های زیادی تاسیس شده اند که در این میان آزمایشگاه های پاتوبیولوژی نیز گسترش بسیار زیادی پیدا کرده اند. این آزمایشگاه ها شهرهای مختلف دیده می شوند، آزمایشگاه پاتوبیولوژی در تهران نیز دارای تنوع بسیار بالایی است. علاوه بر انجام آزمایش، مطالعه ی مقالات مربوط به سلامتی و دریافت مشاوره های مناسب در این زمینه نیز می تواند تاثیر زیادی روی سلامتی افراد بگذارد. برای مثال شما می توانید با مراجعه به سایت شفاجو از نواع مشاوره های مختلف و رژیم های آنلاین بهره ببرید و قدمی بزرگ به سمت زندگی سالم تر بردارید.

در واقع ما انسان ها باید همواره در زمینه ی پزشکی و سلامتی، اطلاعات خود را به روز نگه داریم تا در صورت بروز بیماری، آگاهی نسبی داشته باشیم و بتوانیم برای هدف مشخصی به انجام آزمایش بپردازیم. 

 

معرفی آزمایشگاه پاتوبیولوژی 

آزمایشگاه پاتوبیولوژی به آزمایشگاهی گفته می‌ شود که به صورت کاملاً تخصصی تشخیص های مختلف درمانی را انجام می دهد. همانطور که می دانید آزمایشگاه ها انواع مختلفی دارند و در شهرهای مختلف کشور هم آزمایشگاه های مختلفی وجود دارند که هر یک از این آزمایشگاه‌ها خدمات خاص خود را ارائه می دهند.

پاتوبیولوژی یا آسیب شناسی بیولوژیکی نام یک رشته ی پزشکی می باشد که با بررسی بافت ها، اندام ها، مایعات بدن، کالبدشکافی و موارد این چنینی به دنبال منشا و علت اصلی بیماری ها می گردد. کسانی که در آزمایشگاه پاتوبیولوژی مشغول هستند آزمایشات تشخیصی پزشکان را انجام می‌ دهند و جوابی که از این آزمایش به دست می‌ آید می‌ تواند یک راهنمای بسیار خوب برای درمان بیماری های مختلف از جمله انواع عفونت ها، آلرژی ها، سرطان‌ و بیماری‌های مزمن باشد.

برای مثال تومور های زیادی وجود دارند که تمام آن ها دارای بیولوژی خاص خودشان می باشند و باید به صورت دقیق توسط پاتولوژیست تشخیص داده شوند. پاتولوژیست که در آزمایشگاه پاتوبیولوژی فعالیت می کند می تواند به کمک رنگ آمیزی های خاص سلولی در زیر میکروسکوپ وضعیت سلول های طبیعی و غیرطبیعی را اعلام کند و در رابطه با بیماری سرطان نظر دهد. پس می ‌توان نتیجه گرفت که از انجام آزمایش پاتوبیولوژی یکی از بهترین روش ها برای درمان بهتر و سریع تر بیماری های مزمن مانند سرطان می باشد‌.

 

تفاوت آزمایشگاه پاتولوژی با آزمایشگاه پاتوبیولوژی در چیست؟

از لحاظ شنیداری آزمایشگاه پاتولوژی به آزمایشگاه پاتوبیولوژی شباهت زیادی دارد و اگرچه لغت پاتوبیولوژی یک اصطلاح هم خانواده با پاتولوژی می باشد، اما باید بدانید که عملکرد این دو آزمایشگاه با یکدیگر تفاوت بسیار زیادی دارد.

آزمایشگاه نارون به‌ عنوان یک آزمایشگاه در فرمانیه به انجام خدمات مربوط به پاتوبیولوژی می‌ پردازد و در حقیقت یک آزمایشگاه پاتوبیولوژی در تهران می باشد که به صورت تخصصی و بسیار عالی فعالیت می کند.

اصلی ترین تفاوتی که میان آزمایشگاه پاتولوژی و آزمایشگاه پاتوبیولوژی وجود دارد، این است که در آزمایشگاه پاتوبیولوژی علت و ریشه ی یک مشکل و بیماری نیز مشخص می‌ شود و همین موضوع باعث شده است که آزمایشگاه های پاتوبیولوژی دارای یک بخش مجزا تحت عنوان تشخیص طبی باشند.

این بخش زیر مجموعه های مختلفی دارد این زیر مجموعه ها شامل مواردی مانند بیوشیمی، هورمون شناسی، الایزا، سرولوژی، هماتولوژی، میکروبیولوژی و مولکولی هستند و هر یک از این زیر مجموعه ها می توانند نقش مهمی ایفا کنند و با دریافت نمونه خون، نمونه ادرار یا مدفوع یک تست تخصصی و کاملا دقیق را رقم می‌ زنند.

دلیل اصلی مراجعه به آزمایشگاه پاتوبیولوژی چیست؟

حتما برای شما هم پیش آمده است که دچار بیماری و مشکل خاصی شوید اما پزشک تواند تشخیص دقیق و قطعی ارائه دهد. در چنین موقعیتی برای اینکه روند درمان به درست ترین شکل ممکن آغاز شود پزشک بیمار را به یک آزمایشگاه پاتوبیولوژی ارجاع می‌ دهد تا با انجام یک آزمایش دقیق و اصولی، ریشه ی بیماری مشخص شود و پزشک بتواند داروهای متناسب با نیاز بیمار را تجویز کند.

بخش های مختلف آزمایشگاه پاتوبیولوژی چیست؟

آزمایشگاه پاتوبیولوژی دارای دو بخش پاتولوژی و تشخیص طبی است، که این دو بخش در مجموع یک آزمایشگاه پاتوبیولوژی در تهران را تشکیل می دهند. بخش پاتولوژی آزمایش های تشریحی را انجام می‌ دهد و می‌ تواند وضعیت مربوط به نمونه بافت و سلول های بدن را زیر میکروسکوپ بررسی کند. اما بخش تشخیص طبی معمولاً روی آزمایش های بالینی تمرکز دارد و توانایی بررسی نمونه بافت ها را نخواهد داشت و صرفاً روی نمونه های خون و ادرار فعالیت می کند.

پاتولوژی تشریحی خود دارای بخش های مختلفی می باشد که این بخش ها عبارتند از:

  • بافت شناسی: در این بخش نمونه های مختلف از بافت های بدن مورد بررسی قرار می گیرد. که توسط میکروسکوپ مشاهده می شود و هر کدام از نمونه های سلولی به صورت دقیق بررسی می شوند.
  • آسیب شناسی قانونی: معمولا برای کشف علت مرگ، در این بخش اقدامات مربوط به کالبد شکافی انجام می شود. در ابتدا ظاهر بیرونی جسد مورد بررسی قرار گرفته و در نهایت به جراحی و بررسی کالبد بدن جسد ختم می شود. 
  • سیتولوژی: بررسی بافت ها و مایعات بدن در سطح سلولی سیتولوژی نام دارد.

خدمات آزمایشگاه پاتوبیولوژی نارون:

اگر همیشه به سلامتی خود اهمیت می دهید و دوست دارید که همیشه بدنی سالم داشته باشید، بهتر است که هر چند وقت یک بار به انجام تست های مربوط به سلامتی بپردازید و این تست ها یا آزمایش ها را در یک آزمایشگاه معتبر انجام دهید.

آزمایشگاه نارون به عنوان بهترین آزمایشگاه پاتوبیولوژی در تهران در خدمت شما است تا انواع تست های مختلف مربوط به سلامتی را با مجهز ترین دستگاه ها و متخصص ترین افراد انجام دهد. شما حتی می‌توانید به انجام آزمایش چکاپ در منزل نیز بپردازید زیرا آزمایشگاه نارون این نوع از خدمات را نیز ارائه می کند.

اگر این سوال برایتان پیش آمده است که آزمایش چکاپ در منزل چگونه است؟ باید بگوییم که می توانید با برقراری تماس با آزمایشگاه نارون از طریق شماره تماس این آزمایشگاه از خدمات مربوط به انجام آزمایش در منزل نیز برخوردار شوید. اگر جزو افرادی هستید که توانایی مراجعه به آزمایشگاه را ندارید این موضوع برای شما بسیار کاربردی خواهد بود.

همان طور که می‌ دانید آزمایشگاه های بسیار زیادی در تهران وجود دارند اما اینکه کدام یک از این آزمایشگاه‌ ها خدمات بهتری ارائه می دهند مسئله ی بسیار مهمی است.

آزمایشگاه نارون که به عنوان یک آزمایشگاه در فرمانیه مشغول به فعالیت است، جزو یکی از بهترین آزمایشگاه هایی است که می توانید برای موارد متعدد به آن مراجعه داشته باشید و از همه مهمتر خدمات مربوط به پاتوبیولوژی را نیز ارائه می‌ دهد تا برای تشخیص بیماری های خاص بتوانید از خدمات مربوط به این آزمایشگاه بهره ببرید.

اگر ساکن تهران هستید و دوست دارید که به آزمایشگاه نارون مراجعه کنید باید بدانید که این آزمایشگاه یک آزمایشگاه در نیاوران است و در خیابان شهید باهنر، بالاتر از چهارراه کامرانیه، جنب مجتمع نارون، پلاک هشتاد، طبقه ی همکف، واحد سه واقع شده است.

سخن پایانی:

با انجام منظم آزمایشات مختلف در بهترین آزمایشگاه در فرمانیه و سبک زندگی سالم و دریافت مشاوره های مربوط به سلامتی از وبسایت شفاجو، می توانید لذت داشتن بدنی سالم را برای همیشه تجربه کنید. 

 

منبع: شفاجو
نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید