preloader

این غذاها را قبل از پرواز نخورید! برنامه غذایی سفر


این غذاها را قبل از پرواز نخورید! برنامه غذایی سفر
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 10137 اشتراک گذاری :

سفرهای هوایی به خودی خود متفاوت و چالش‌برانگیز هستند؛ مخصوصا اگر بار اولتان باشد که با هواپیما سفر می‌کنید. حال در این میان تصور کنید دچار مسمویت غذایی شده‌اید یا با خوردن برخی مواد غذایی ممنوعه سلامت خود را به خطر انداخته‌اید. برخی افراد گمان می‌کنند آوردن مواد غذایی خشک یا غلات هیچ ضرری برای پرواز با هواپیما ندارد و غذای سالمی شناخته می‌شود. در صورتی که حتی غذاهای سالم نیز می‌توانند در هواپیما مضر باشند و سبب دردسر شوند. پس اگر می‌خواهید بهترین تجربه را در پروازهای داخلی یا خارجی با خرید بلیط هواپیما داشته باشید؛ ما را در ادامه این مطلب همراهی کنید.

 

بردن غذا در هواپیما

علت پزشکی داشتن رژیم غذایی سالم قبل از سفر

شرکت تریپ سیوی (tripsavvy) مصاحبه ای با یک متخصص تغذیه با 25 سال تجربه و نویسنده یک کتاب پر فروش انجام داده است. کیت اسکارلاتا در این مصاحبه از تأثیراتی که برخی غذاهای خاص می توانند بر روی مسافران قبل و در طول پرواز بگذارند، صحبت می کند. اسکارلاتا می گوید: تخصص من سلامت گوارش است. آنگونه که بررسی ها نشان می دهد نزدیک به 20 درصد از مردم در ایالات متحده از سندروم روده تحریک پذیر رنج می برند؛ چیزی که در هنگام سفر می تواند دردسرساز باشد. در مجموع افراد دوست ندارند در هنگام سفر مشکلات گوارشی را تجربه کنند؛ اما این چیزی‌ست که به طور معمول اتفاق می افتد. از آنجایی که وجود گاز در هواپیما به طور طبیعی بیشتر است، وجود گاز در روده های شما نیز وضعیت را بدتر خواهد کرد. بنابراین باید غذاهای سبکی مصرف کنید که به بدتر شدن شرایط کمک نکند. حالا که این مطالب را دانستید، در سفر هوایی بعدی حواس خود را بیشتر جمع کنید. این مقاله به شما کمک می‌کند تا از غذاها و مواد غذایی که حال شما را در پرواز بد می کنند، اجتناب کنید.

مواد غذایی پروتئین دار

مصرف غذاهایی مانند پودرهای پروتئین، تخم مرغ و گوشت قبل از پرواز چندان مناسب به نظر نمی رسد. چرا؟ این غذاها باعث تغذیه میکروب هایی می شوند که گاز سولفید هیدروژن به وجود می آورند. در حدود سه تا 5 ساعت بعد از زمان مصرف این غذاها، گازهای معده شروع به تولید شدن می کنند. بنابراین اگر قرار است یک پرواز یک ساعته مانند پرواز اصفهان مشهد (https://ghasedak24.com/search/flight/IFN-MHD ) را تجربه کنید، چندان مشکلی در مورد غذایی که قبل یا در حین پرواز میل می کنید، پیش نخواهد آمد. زیرا با این بلیط از فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی اصفهان پرواز خواهید کرد و پس از حداکثر یک ساعت و سی دقیقه به فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد خواهید رسید. اما برای پروازهای طولانی تر برنامه ریزی در مورد غذایی که قبل از سوار شدن به هواپیما میل می کنید، اهمیت بیشتری دارد و الزامی شناخته می‌شود.

انواع مغز

دانه های روغنی مانند پسته، فندق، بادام، بادام هندی، بلوط و تخمه سرشار از فیبر بوده و در عین حال منبعی ایده آل برای گازهای درون روده به شمار می روند. این فیبرها توسط میکروب های موجود در معده ما تحریک شده و اگرچه این غذاها برای سلامتی بیشتر افراد خوب هستند، می توانند منجر به تولید گازهای آزاردهنده ای در معده شما شوند. مشکل بزرگ تر این است که گازها درون معده با افزایش ارتفاع در یک کابین پر فشار بیشتر هم می شوند.

 

برنامه غذایی سفر

میوه خشک

بیشتر میوه های خشک به ویژه در مقادیر زیاد، سوربیتول (نوعی ماده شیرین بلوری و سفید) و فیبر را وارد روده های ما می کنند. این امر منجر به جذب و خشک شدن آب درون معده شده و معده را پر از گازهای معدوی می کند. میوه های خشک همچنین قند و کالری بیشتری هم نسبت به سایر مواد غذایی دارند

 پس از مصرف این خوراکی‌ها در سفرهای هوایی بیشتر از یک ساعت مانند پرواز با بلیط هواپیما نجف که در میان ایرانیان بسیار محبوب است، خودداری کنید. همچنین با در نظر گرفتن نقاط زیارتی که در شهرهای مختلف عراق وجود دارند، بسیاری از گردشگران ایرانی در تمام ماه های سال اقدام به خرید این بلیط می کنند. این نکته را باید بدانید که مدت زمان پرواز از تهران به عراق بسته به شرکت هوایی متفاوت است. برای مثال پرواز با العراقیه به مقصد عراق بدون توقف 3 ساعت و پرواز با ترکیش به مقصد عراق با یک توقف بین 19 تا 28 ساعت به طول می انجامد. پس حتما توصیه می‌کنیم رژیم غذایی مناسبی قبل از پرواز داشته باشید تا دچار دردسر و بیماری‌های گوارشی نشوید.

 

غذاهای ممنوعه قبل از هواپیما

برخی از آدامس‌ها

شاید عجیب به نظر برسد اما ادامس های نعنایی و ادامس های بدون قند، سرشار از الکل های قندی چون مانیتول، سوربیتول و زایلیتول هستند. این الکل ها می توانند عملیت هضم و گوارش را اندکی سرعت بخشیده و منجر به نفخ و اسهال شوند. بدون شک شما نمی خواهید در یک پرواز خیلی طولانی با مشکلاتی این چنینی دست و پنجه نرم کنید.

تنقلات

تنقلات به ویژه چیپس ها و اسنک ها با اینکه خوشمزه و پرطرفدار هستند، سرشار از چربی و نمک بوده و ارزش غذایی اندکی نیز دارند. وجود نمک زیاد می تواند باعث شود تا مایعات بیشتری را از دست داده و در نتیجه دچار نفخ و تورم در دست ها و پاها شوید. به علاوه ریفلاکس معده نیز می تواند گریبان‌گیر شما شود. پس از خوردن این مواد خوراکی وسوسه کننده نیز در پرواز با هواپیما اجتناب کنید.

حال که با غذاهای ممنوعه قبل از پرواز آشنا شدید، می‌توانید برای خرید انواع بلیط هواپیما سیستمی و چارتری، بلیط اتوبوس در تمامی مسیرهای داخلی و خارجی و بلیط قطار از وب سایت قاصدک24 کمک بگیرید. قاصدک24 ، سامانه آنلاین خدمات سفر به شما امکان رزرو تمامی بلیط‌های گفته شده را به صورت اینترنتی می‌دهد. برای تسریع در این روند نیز بهتر است اپلیکیشن قاصدک24 را در گوشی هوشمند خود نصب داشته باشید تا در کمترین زمان بتوانید خدمات موردنیاز خود را همچون بلیط، رزرو هتل، اجاره ماشین در ترکیه، بیمه و... دریافت کنید. برای سفرهای خارجی نیز توصیه می‌کنیم حتما پوشش‌های بیمه مسافرتی قاصدک24 را که همگی در لیست‌های متنوع و مقرون به صرفه ارائه می‌شوند، بررسی نمایید و با خیال راحت به سفر بروید.

منبع: شفاجو
نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید