preloader

ورزش و پیاده روی بعد از ایمپلنت


ورزش و پیاده روی بعد از ایمپلنت
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 10162 اشتراک گذاری :

آیا بعد از ایمپلنت (کاشت دندان) می توان ورزش کرد؟


این یکی از مهترین سوالاتی است که بیماران بعد از انجام ایمپلنت می پرسند. کسانی که قصد کاشت ایمپلنت را دارند باید اطلاعات کافی در مورد مراقبت های لازم پس از جراحی ایمپلنت داشته باشند تا درمان موفقیت آمیز باشد و دچار عوارض نشوند و یکی از این مراقبت ها ورزش بعد از ایمپلنت است.

و با توجه به اینکه ایمپلنت یا به روش سنتی انجام می شود یا به روش دیجیتال، این سوال نیز مطرح می شود که آیا مراقبت های بعد از ایمپلنت های دیجیتال و ایمپلنت های سنتی متفاوت است؟ آیا همین قدر که کاشت دندان سنتی نیاز به مراقبت دارد ایمپلنت فوری هم نیاز به مراقبت دارد؟

در این مقاله دکتر احسان بیرنگ یکی از بهترین متخصص های ایمپلنت تهران، شما را در مورد فعالیت هایی که می توانید بعد از کاشت ایمپلنت انجام دهید، راهنمایی می کند.

 

آیا ورزش بعد از کاشت ایمپلنت مشکل ساز است؟

فعالیت های شدید پس از کاشت دندان می تواند سلامت لثه های شما را به خطر بیندازد و عوارض جدی ایجاد کند.  پس از کاشت ایمپلنت، ممکن است در دو یا سه روز اول خونریزی لثه داشته باشید که طبیعی است و جای نگرانی نیست. تنها نکته مهمی که در اینجا باید به آن توجه کرد، انجام ندادن فعالیت های سنگین از جمله ورزش است که در صورت عدم رعایت صحیح، ممکن است عمر مفید ایمپلنت و همچنین سلامت لثه به خطر بیفتد و عوارض جبران ناپذیری به دنبال داشته باشد.

بهترین زمان برای پیاده روی بعد از ایمپلنت دندان چه زمانی است؟

گفتیم بعد از هر جراحی یک دوره نقاهت وجود دارد. با جراحی ایمپلنت دندان، بصورت ایمپلنت فوری  (در یک جلسه، یک روزه) و کاشت دندان ضعف جسمانی، به دلیل خونریزی لثه وجود دارد. بهتر است حداقل بعد از 48 ساعت زمان که از کاشت دندان می گذرد بصورت تایم خیلی کوتاه پیاده روی داشته باشید. بنابراین با رعایت نکات ذکر شده پس از بهبودی کامل با صلاحدید دندانپزشک  و متخصص ایمپلنت خود می توانید با خیال راحت به ورزش و فعالیت های روزانه بپردازید.

 

 

عوارض ورزش بعد از ایمپلنت فوری چیست؟

هر روش جراحی، از جمله ایمپلنت دندان، دوره نقاهت خاص خود را دارد. اگر جراحی دندان حتی ایمپلنت دیجیتال نیز باشد، نیاز به مراقبت‌های پس از ایمپلنت دارد تا فرآیند فیوژن ایمپلنت سریعتر انجام شود. در زیر عوارض ورزش بعد از ایمپلنت آورده شده است.

 

خونریزی لثه:

ورزش بعد از کاشت ایمپلنت می تواند منجر به خونریزی لثه شود. پس از ایمپلنت فوری به دلیل جراحی لثه نباید فعالیت های سنگین انجام شود. تا 48 ساعت پس از کاشت ایمپلنت فوری، خونریزی لثه طبیعی است. به همین دلیل، اکثر دندانپزشکان توصیه می کنند که در این مدت استراحت کافی داشته باشید تا روند بهبودی سریعتر انجام شود.

ضعف بدنی:

باید به مدت دو هفته پس از کاشت ایمپلنت از رژیم غذایی خاصی پیروی کنید. در این دوره نمی توانید غذاهای جامد یا غذاهایی که باید جویده شوند بخورید، به همین دلیل ممکن است بدن شما ضعیف شود. علاوه بر این، پس از کاشت دندان، به دلیل استفاده از آنتی بیوتیک ها و سایر داروها، احساس خواب آلودگی یا ضعف جسمانی خواهید داشت. به همین دلیل توانایی های شما کاهش می یابد و بهتر است ورزش نکنید.

احساس درد بیشتر:

ورزش بعد از کاشت ایمپلنت فوری به دلیل جراحی لثه باعث افزایش درد می شود. با ورزش، گردش خون در محل جراحی افزایش می یابد و باعث می شود فشار و درد بیشتری در محل جراحی تحمل کنید.

 

بهترین زمان برای ورزش بعد از کاشت ایمپلنت چه زمانی است؟

پس از کاشت ایمپلنت تا یک هفته استراحت کنید و از ورزش های سنگین خودداری کنید. بعد از دو هفته برای معاینه به دندانپزشک بروید. اگر لثه‌های شما بهبود یافته است، می توانید ورزش را شروع کنید. تا یک ماه پس از کاشت ایمپلنت فعالیت های سنگین انجام ندهید. حتی اگر به ورزش می پردازید و شغل اصلی شما ورزش است، فراموش نکنید که حفظ سلامت لثه و دهان از هر چیز دیگری مهمتر است.

تا بهبودی کامل ورزش نکنید. پس از انجام ایمپلنت دیجیتال یا ایمپلنت فوری بهترین کار استراحت است. به این دلیل که دچار سرگیجه نشوید. هر چند ساعت یک بار وضعیت استراحت و خواب خود را تغییر دهید. زمان دقیق تمرین بعد از کاشت ایمپلنت به روند درمان و واکنش بدن شما بستگی دارد. برای اطمینان از اینکه دقیقا چه زمانی می توانید دوباره ورزش کنید، حتما نظر متخصص ایمپلنت خود را بپرسید.

منبع: مطب۳۶۵

منبع: شفاجو
نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید