preloader

دمودکس ، انگل ۸ پایی که شب‌ها سراغ پوست انسان می‌آید


دمودکس ، انگل ۸ پایی که شب‌ها سراغ پوست انسان می‌آید
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 10119 اشتراک گذاری :

دمودکس، انگلی نه چندان آشناست که کم و بیش روی پوست همه انسان‌ها وجود دارد. این انگل ظاهر متفاوتی دارد و در زیر میکروسکوپ موجودی شفاف که دارای هشت پا می‌باشد دیده می‌شود.

دمودکس در طول روز سراغی از سطح پوست نمی‌گیرد، اما به محض تاریک شدن هوا سفر او روی سطح پوست انسان شروع می‌شود. دلیل آن هم تغذیه شبانگاهی او از چربی سطح پوست است. به هر حال او موجود زنده میکروسکوپی است که باید برای تامین انرژی مورد نیاز خود و مهمتر از همه بقا، تغذیه کند، آن هم چه غذایی؟! غدای او سلول‌های مرده پوست است.

وقتی سلول‌های پوستی ما می‌میرند و دیگر به درد ما نمی‌خورند، این انگل‌ها حسابی از دیدنشان خوشحال می‌شوند و یک جشن شبانگاهی راه می‌اندازند. اگر تراکم دمودکس‌ها روی سطح پوست زیاد شود، انسان‌ را با عارضه‌های جورواجوری همراه می‌کنند.

زمانی که بسیاری از ما از وجود چنین موجود ذره‌بین زنده‌ای روی پوست خود بی خبر بودیم، متخصصان لووین کر بیکار ننشستند و به فکر تحقیق تخصصی درباره آن افتادند‌. تحقیقی که در نهایت آن‌ها را به محصولات دمودکسیلین رساند. حالا با این مقدمه بیشتر درباره این میهمان ناخوانده روی سطح پوست انسان صحبت می‌کنیم.

چرا demodex خطرناک است؟

در شرایط طبیعی و البته وجود تعداد محدودی از انگل دمودکس روی سطح پوست ما با عارضه‌ای همراه نخواهد بود؛ اما از آن روزی باید ترسید که تعداد جمعیت این انگل افزایش یابد. آنگاه باید منتظر بروز عارضه‌های گوناگونی روی سطح پوست خود باشیم. حتما همانند من این سوال برای شما مطرح شده که چگونه می‌توانم متوجه شوم چه تعدادی دمودکس میهمان پوست ما هستند؟!

باید بگویم که سوال فوق‌العاده به جایی است. این موجود آنقدر کوچک و ذره‌بینی که شما با چشم غیر مسلح موفق به دیدار آن نخواهید شد. باید دسترسی به میکروسکوپ‌های حرفه‌ای وجود داشته باشد تا بتوانید این انگل‌ها را ببینید و متوجه شوید چه میزان از پوست شما را فرا گرفته‌اند.

پس در همین ابتدا متوجه شدیم که هر کسی در منزل خود و رفتن به سراغ آینه و ساعت‌ها زل زدن به پوستش، نمی‌تواند از تعداد دمودکس‌ها با خبر شود. اما نگران نشوید، لووین کر این شرایط را برای همه به وجود آورده و می‌توانید با مراجعه به کلینیک‌های پوست و مو یا آزمایشگاها و همچنین هماهنگی با مشاوران مجموعه لووین کر تست پوستی دمودکس را انجام دهید. لازم به ذکر است که این تست غیرتهاجمی بوده و به راحتی قابل انجام است. نتیجه تست نیز خیلی زود مشخص شده و شما می‌توانید از تراکم انگل‌های دمودکس خود بدون معطلی مطلع شوید.

باز هم کمی به عقب برگردیم و پاسخ بهتری برای اینکه چرا این انگل خطرناک است، ارائه دهیم. همیشه و از زمان قدیم این جمله را شنیده‌ایم که هر چیزی به اندازه باشد خوب است و مشکلی ایجاد نمی‌کند. درست است که انگل دمودکس به تعداد کاملا طبیعی روی سطح پوست بیشتر افراد وجود دارد، اما وقتی که تعداد آن افزایش یابد، می‌تواند با آسیب‌های جدی همراه شود؛ مثلا خشک شدن و پوسته پوسته شدن، قرمزی و خارش، التهاب پلک، جوش صورت، آکنه‌های غیرطبیعی بدن و نازک شدن موها.

معمولا بیشتر این عارضه‌ها در اطراف چشم و بینی ظاهر می‌شوند. با مطالعه این موارد حتما تاکنون متوجه شده‌اید که انگل دمودکس چگونه می‌تواند پوست ما را دچار عارضه‌های دردناکی کند. عارضه‌هایی که به مرور زمان باعث آسیب جدی به پوست می‌شود.

حالا حتما با خود می‌گویید که چگونه این انگل مرموز را از سطح پوست خود برانیم؟! آیا اصلا راه‌حلی برای درمان آن وجود دارد؟ در ادامه متوجه خواهید شد که می‌توانید مانع از افزایش دمودکس روی سطح پوست خود شوید.

محصولات دمودکسیلین، روشی برای حفاظت از پوست

اگر یادتان باشد در پاراگراف قبلی هم اشاره کردیم که دمودکس میهمان ناخوانده سطح پوست و گاها موهای انسان است. این موجود میکروسکوپی از سطح پوست تغذیه می‌کند. همه معضلاتی که برای پوست به وجود می‌آورد، بعد از مرگ یا بهتر است بگوییم متلاشی شدن دمودکس به وجود می‌آید؛ زیرا هر آنچه که از سلول‌های مرده پوست دریافت کرده دفع نمی‌شود و به محض متلاشی شدن روی پوست می‌ماند و عارضه‌های پوستی پدید می‌آورد.

نگران نشوید چراکه برای جلوگیری از ازدیاد جمعیت دمودکس‌ها می‌توانید از محصولات دمودکسیلین استفاده کنید. این محصولات که شامل شامپو بدن ضد آکنه، محلول پاک‌کننده آرایش مخصوص پوست چرب و خشک، اسپری آبرسان، سرم ضد جوش، تونیک مو، ضد آفتاب رنگی و کرم مرطوب‌کننده دست و صورت و کرم دور چشم هستند، از خاصیت ضد قارچ و انگل برخوردارند و استفاده روزانه از آن‌ها می‌تواند به کاهش تعداد این نوع کنه کمک کند.

بهتر است پیش از آنکه دیر شود و پوست شما با موج زیادی از این انگل ذره‌بینی احاطه شود، به دنبال راه‌ چاره باشید. برای مثال شامپو بدن ضد آکنه دمودکسیلین به خاطر برخورداری از عصاره‌های مرطوب‌کننده گیاهی و ویژگی ضد قارچ و باکتری به کاهش بوی نامطبوع بدن کمک می‌کند.

محلول پوست دمودکسیلین نیز برای پوست سر و صورت کاربرد دارد. این محلول با توجه به اینکه با هدف کاهش تراکم و تعداد انگل دمودکس فرموله شده، به کاهش بیماری‌های پوستی وخیم مثل روزاسه و درماتیت فوق‌العاده کمک می‌کند.

همچنین شامپوی سر دمودکسیلین برای کاهش ریزش مو و تقویت آن در کسانی که پوست سر چرب یا شوره دارند می‌تواند مناسب باشد.

شما می‌توانید محصولات دمودکسیلین را از داروخانه‌ها و همچنین وب سایت لووین کر تهیه کنید. قبل و بعد از خرید نیز می‌توانید از مشاوره پوست و مو مجموعه برخوردار شوید.

چگونه از محصولات دمودکسیلین استفاده کنیم تا بهترین نتیجه را بگیریم؟

راز موفقیت در استفاده از هر نوع محصول پوستی، استفاده روزانه و استمرار است. نحوه استفاده هر کدام از محصولات دکودکسیلین در فروشگاه لووین کر توضیح داده شده است. همچنین برای آنکه به نتیجه بهتری برسید، در زمان استفاده از محصولات دمودکسیلین از خوردن غذاهای تند و شور، خیلی سرد و خیلی گرم و مصرف دخانیات جلوگیری کنید. همچنین به میزان مناسب صورت و موهای خود را شست و شو دهید و روزانه مقدار کافی آب بنوشید.

 

 

 

منبع: شفاجو
نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید