preloader

چرا کفی طبی سفارشی استفاده کنیم؟


چرا کفی طبی سفارشی استفاده کنیم؟
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 10097 اشتراک گذاری :

ما انسان‌ها نیاز داریم هر روزه بدون احساس هیچ‌گونه درد و وجود هیچ مانعی ساعت‌ها راه برویم، ورزش کنیم، تحرک داشته باشیم و از پاهای خود استفاده کنیم ولی گاهی پیش می‌آید که افراد هنگام انجام فعالیت‌های روزانه یا حتی در زمان استراحت، درد را در نواحی پا، مفصل‌های پا، زانو، مچ و... احساس می‌کنند. بهترین راهکاری که پزشک برای بهبود عملکرد پاهای شما تجویز می‌کند، استفاده از کفی‌های طبی است ولی آیا با انواع کفی‌های طبی آشنایی دارید؟ اگر قصد دارید کفی‌های آماده و موجود در بازار را بخرید، باید بگوییم که دست نگه دارید! زیرا کفی‌های طبی سفارشی گزینه بهتری هستند. در این مطلب همراه ما باشید تا توضیح دهیم که چرا کفی طبی سفارشی را استفاده کنیم.

طراحی متناسب با پاهای هر فرد

کفی‌های طبی سفارشی برای پشتیبانی از پاهای شما طراحی شدند تا بدون هیچ‌گونه لغزش بایستید یا راه بروید. البته با خرید کفی‌های طبی معمولی نیز می‌توانید به فعالیت‌های روزانه خود بپردازید ولی باید در نظر داشته باشید این کفی‌ها برای هر یک از پاهای شما به طور اختصاصی طراحی نشدند؛ به همین دلیل فشار وزن بدن شما به کف پا در حین ایستادن یا راه رفتن، به درستی پخش نمی‌شود و ممکن است در کوتاه‌مدت دچار درد کف پا شوید. این دردها ممکن است برای افرادی که دچار مشکلاتی مانند اضافه وزن یا صافی کف پا هستند، بیشتر حس خواهد شد. برای اطلاعات بیشتر در مورد صافی کف پا و روش‌های درمان آن می‌توانید مقاله زیر را مطالعه نمایید:

درمان صافی کف پا بدون جراحی

در طراحی و تولید کفی‌ طبی سفارشی، تمام ویژگی‌های فیزیکی پای شما لحاظ می‌شود. از طرفی به سایر خصوصیات بدن شما مانند دردهای کمر،‌ زانو و... توجه شده و سوابق پزشکی و همچنین فعالیت‌های روزانه شما در نظر گرفته می‌شود. اگر به یک کفی طبی سفارشی دقت کنید متوجه می‌شوید که طراحی آن دقیقا مطابق ناهماهنگی‌های پاهای شما است بدین ترتیب تمام سطح پاهای شما را به خوبی پشتیبانی و حمایت می‌کند. این کفی‌های سفارشی سازی شده بر خلاف مدل‌های معمولی، ناهنجاری‌های پا مانند قوس‌های فرو رفته، قوس‌های بلند و... را نیز اصلاح می‌کنند. اگر تمایل به اطلاعات بیشتر در زمینه تفاوت و قیمت کفی‌ طبی سفارشی دارید، مقاله زیر را مطالعه نمایید:

قیمت کفی طبی سفارشی با تخفیف (اسکن+ساخت)

 

مزایای استفاده از کفی طبی سفارشی

محافظت از مفصل‌ها

زمانی که راه می‌روید، می‌دوید، می‌پرید و در هر صورت پاهایتان با زمین برخورد دارند، نیرویی معادل چندین برابر وزن خودتان را به پاها، مفصل‌های پا و ستون فقرات خود وارد می‌کنید. با گذشت زمان برخی از این ساییدگی‌ها در مفصل‌های بدن می‌تواند دردناک باشند. با استفاده از کفی‌های طبی سفارشی، پاهای شما می‌توانند بار نیروی بدن را تحمل کرده و فشار وارد شده را به طور یکنواخت در سطح پاهای فرد توزیع کنند. خصوصا در شرایطی که پاهای شما با یکدیگر تفاوت دارند، این دسته از کفی‌ها به شما کمک می‌کنند تا در طول روز به راحتی به فعالیت‌های خود برسید چرا که با استفاده از آن‌ها مشکلات مربوط به تعادل تا حد زیادی برطرف خواهد شد.

کاهش احساس درد در پاها

شرایطی مانند صافی کف پا، آرتریت و فاشیای کف پا با ایجاد ناهماهنگی در ساختار پا باعث می‌شوند که درد قابل توجهی را در قسمت‌های مختلف بدن احساس کنید. از آنجایی که در هر یک از این شرایط بدن تلاش می‌کند تا تعادل را برقرار کند، فشار زیادی روی مچ پا، زانو و کمر ایجاد می‌شود. کفی‌های طبی سفارشی این درد ناشی از هماهنگی‌های بدن برای برقراری تعادل را کاهش می‌دهند. در نتیجه بدون ایجاد هیچ‌گونه فشار غیرضروری در مفصل‌ها و سایر نقاط بدن، اختلالات پای شما بهبود پیدا می‌کنند. کفی‌های طبی حتی برای افراد دیابتی نیز نقش محافظتی دارند تا در پاهای شما، زخم ایجاد نشود.

فعالیت‌های ورزشی باکیفیت‌تر

با استفاده از کفی‌های طبی سفارشی، عملکرد ورزشی شما نیز بهبود پیدا می‌کند. در صورت استفاده از کفی‌های طبی سفارشی که به طور خاص برای فعالیت‌های ورزشی طراحی شده‌اند، بار فشارهای ناشی از ورزش کاهش پیدا می‌کند و قادر خواهید بود حرکات ورزشی را کارآمدتر و دقیق‌تر انجام می‌دهید. این کفی‌ها وزن شما را در سطح پاها به‌صورت یکنواخت پخش می‌کنند و تعادل شما را بهبود می‌بخشند.

این کفی‌ها در هنگام ورزش از پاهای شما محافظت می‌کنند بدین ترتیب که شوک وارد شده به بدن در طول ورزش را جذب کرده و باعث می‌شوند در هنگام ورزش ، حرکات خود را به خوبی کنترل کنید و کمتر دچار خستگی عضلات شوید.

جلوگیری از بروز آسیب‌های جدی

احتمالا در حین راه رفتن، دویدن و فعالیت‌های ورزشی متوجه ساییدگی پاها می‌شوید. به خصوص اگر جزء کسانی هستید که باید ساعات زیادی از پاهای خود کار بکشید، احتمالا ساییدگی‌ها و حس کوبیده شدن در پاها را بیش‌تر احساس می‌کنید. کفی‌های سفارشی طبی کمک می‌کنند که جای ممکن از آسیب به تاندون‌ها، ماهیچه‌ها، مفاصل و شکستگی‌های ناشی از فشار زیاد جلوگیری شود.

طبق تحقیقات انجام شده این مدل از کفی‌های طبی در پیشگیری از بروز آسیب‌هایی مانند سندرم استرس میانی تیبیا، التهاب در کف پا و درد زانو نقش مهمی دارند. کفی‌های طبی سفارشی خطر آسیب دیدگی پا را تا ۲۸% و شکستگی‌های ناشی از فشار و ضربه را تا ۴۱% کاهش می‌دهند. در نظر داشته باشید کفی‌های معمولی نمی‌توانند برای پاهای شما، چنین محافظت خوبی را ایجاد نمایند.

امکان جابه‌جایی کفی‌های طبی سفارشی

اینکه انسان حتی در زمان بروز آسیب و درد نیز در فکر زیبایی و ظاهر ابزارهای کمکی پزشکی باشد، طبیعی است. شما می‌توانید از کفی‌های طبی شخصی سازی شده در انواع کفش‌ها و حتی کفش‌های فانتزی خود استفاده کنی و مطمئن باشید هیچ‌کس متوجه نمی‌شود که شما کفی طبی را در کفش خود قرار دادید. اگر برای پا، لگن یا بازوی خود نیاز به بریس داشته باشید، نمی‌توانید آن را مخفی کنید اما در مورد کفی طبی این گونه نیست.

بهبود سلامت کلی بدن انسان

یکی از مهم‌ترین مزایای استفاده از کفی‌های طبی سفارشی، برقراری تعادل پاها، کاهش فشار وارده به سایر قسمت‌های بدن و در نتیجه بهبود سلامت کلی بدن شما است. برای مثال در صورتی که درد در پا، مچ پا یا زانو مانعی برای فعالیت، تحرک داشتن و خواب شما به حساب می‌آید، بهتر است در طول روز از کفی‌های طبی استفاده کنید تا کیفیت سلامت زندگی خود را ارتقا دهید.

ساخت کفی طبی سفارشی در کلینیک تخصصی ارتوپدی فنی پاسارگاد

با توجه به مزایایی که در این مطلب گفتیم احتمالا شما هم به دنبال مجموعه‌ای برای ساخت کفی طبی سفارشی هستید. برای این کار می‌توانید از متخصصان کلینیک پاسارگاد کمک بگیرید. متخصصان حاضر در این کلینیک برای ساخت کفی‌های طبی سفارشی با استفاده از تجهیزات اسکن کامپیوتری، ساختار کف پا و راه رفتن شما را مورد ارزیابی قرار می‌دهند. سپس با استفاده از تجهیزات بروز تراش کامپیوتری، کفی طبی استاندارد و متناسب با پاهای شما را تولید می‌کنند. برای کسب اطلاع بیشتر از نحوه تولید کفی طبی و ارتباط با کلینیک پاسارگاد لطفا روی لینک زیر کلیک کنید:

تولید کفی طبی سفارشی در کلینیک ارتوپدی فنی پاسارگاد

منبع: شفاجو
نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید