preloader

با انجام عمل بای پس معده لاغر شوید


با انجام عمل بای پس معده لاغر شوید
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 10066 اشتراک گذاری :

یکی از جراحی‌های لاغری به نام جراحی بای پس معده به دلیل نتایج بسیار تاثیرگذار محبوبیت زیادی در بین افراد علاقمند به کاهش وزن پیدا کرده است. این جراحی لاغری ایمن مناسب افرادی با افزایش وزن بسیار بالاست.

چاقی نه تنها ظاهری ناخوشایند در شما ایجاد می‌کند، بلکه منجر به بیماری‌های زیادی نیز می‌شود. بای پس معده روشی جهت کوچک کردن معده و دور زدن بخشی از دستگاه گوارش است.

پس از انجام این عمل جراحی با خوردن مقدار کمی غذا احساس سیری دارید و تا چندین ساعت گرسنه نخواهید شد. 

بای پس معده علاوه بر کاهش اندازه معده، هورمون گرسنگی را نیز کاهش می‌دهد، پس از مدت کمی متوجه کاهش وزن چشمگیری خواهید بود.

توصیه ما این است که حتما برای کاهش وزن به متخصص لاغری مراجعه کنید تا وضعیت شما مورد بررسی قرار گیرد و با توجه به میزان اضافه وزن و وضعیت عمومی شما، بهترین روش لاغری پیشنهاد می‌شود.

اگر بسیار چاق هستید و به هیچ روشی موفق به کاهش وزن نبوده‌اید، در ادامه با ما همراه باشید تا توضیحات لازم را در خصوص این روش لاغری به شما بدهیم.

 

مزیت کاهش وزن به روش بای پس معده

افرادی که اضافه وزن دارند، بیش از افرادی با وزن نرمال در معرض ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها هستند.  طبیعتا با کاهش وزن قابل توجه به روشی ایمن، می‌توان بهبود کیفیت زندگی را افزایش داد. 

به این نکته توجه داشته باشید که این عمل باید توسط بهترین فوق تخصص جراحی چاقی، دکتر محمد جواد باقری انجام گیرد.

با کاهش وزن به روشی ایمن خطر ابتلا به این عوارض کمتر می‌شود:

  • دیابت نوع 2
  • بیماری قلبی
  • کلسترول بالا (چربی خون)
  • اختلال خواب
  • فشار خون بالا
  • درد مفاصل
  • رفلکس اسید به مری
  • ناباروری

مواقعی که باید به متخصص جراحی لاغری مراجعه کنید

  • اگر اضافه وزن زیاد همراه با مشکلات جسمانی دارید و راهکارهای طبیعی برای لاغری موثر نبوده است، در صورت صلاحدید پزشک جراحی‌های ایمن لاغری از جمله بای پس معده پیشنهاد می‌شود.
  • با وجود اینکه بای پس گزینه موثر و ایمنی است؛ اما به همه افراد چاق پیشنهاد نمی‌شود. پزشک پس از محاسبه شاخص توده بدنی و بررسی وضعیت عمومی بیمار، در نهایت تصمیم به انتخاب بهترین روش لاغری می‌گیرد.

 

عمل بای پس چگونه به کاهش وزن کمک می‌کند؟

قبل از انجام هرگونه اقدامی باید آزمایش‌ دهید و بررسی‌ها به‌طور کامل انجام گیرد تا اطمینان داشته باشید که این جراحی لاغری برای شما مناسب است.

قبل و پس از عمل محدودیت‌های غذایی و دارویی دارید که پزشک همه این موارد را کاملا توضیح خواهد داد.

جراحی لاغری تحت بیهوشی عمومی انجام می‌گیرد و نهایتا تا 3 روز نیاز به بستری شدن در بیمارستان دارید، با این حال مدت زمان نیاز به بستری بسته به شرایط هر فردی تفاوت دارد.

نکته مثبت این جراحی، انجام  عمل به صورت بسته، یعنی به روش لاپاراسکوپی است. در طی جراحی بخش کوچکی از معده به عنوان معده جدید برش می‌خورد و بخش بزرگ معده برخلاف اسلیو معده، خارج نخواهد شد.

معده کوچک و جدید را به قسمت پایینی روده متصل می‌کنند، در این حالت زمانی که غذا می‌خورید بخش زیادی از معده و قسمت اول روده کوچک دور زده می‌شود و همچنین کالری زیادی در این حالت جذب نخواهد شد.

نکته دیگری که به لاغری پس از بای پس کمک می کند، این است که فرد پس از خوردن مقدار بسیار کمی غذا احساس سیری دارد.

به همین جهت پزشک برای جلوگیری از هرگونه کمبود مواد مغذی مکمل‌های مورد نیاز را تجویز می‌کند تا بیمار هیچ عوارضی را تجربه نکند.

 

به این دسته از افراد عمل بای پس پیشنهاد نمی‌شود

این عمل جراحی لاغری به تنهایی نمی‌تواند به شما در روند کاهش وزن کمک کند، رعایت شما و دقت به نکات ذکر شده از سوی پزشک نیز بسیار کمک‌کننده است.

متخصص جراحی لاغری پس از عمل توصیه‌هایی برای شما دارد که باید به تمامی موارد ذکر شده عمل کنید، در غیر این صورت نباید انتظار نتیجه رضایت‌بخش از عمل خود باشید.

این عمل تنها حجم معده را کوچک می‌کند و مانع جذب کالری می‌شود، در نهایت شما هستید که باید برای رسیدن به وزن دلخواه به برنامه‌های پس از عمل توجه داشته باشید.

به‌طور مثال اگر عادت به مصرف غذاهای پرکالری را پس از عمل ادامه دهید، قطعا کاهش وزن مورد انتظار را تجربه نمی‌کنید.

برای جلوگیری از اضافه وزن مجدد و کمبود مواد مغذی باید تغییرات دائمی در رژیم خود داشته باشید، علاوه بر این فعالیت بدنی را در برنامه روزانه خود بگنجانید.

قطعا با رعایت این موارد متوجه کاهش وزن چشمگیر در خود می‌شوید، در غیر این صورت باید برای بررسی بیشتر به پزشک مراجعه کنید.

هزینه عمل بای پس

یکی از سوالات پرتکرار در خصوص این عمل، مرتبط با هزینه جراحی است. قبل از هرچیز باید بگوییم تا زمانی که به‌صورت حضوری به جراح فوق تخصص لاغری مراجعه نکنید، هزینه دقیق مشخص نمی‌شود.

با این حال عوامل مختلفی می‌تواند در هزینه نهایی این عمل تاثیر داشته باشد که به شرح زیر است:

  •  به کلینیک و بیمارستانی که برای انجام عمل مراجعه می‌کنید.
  •  چه داروهایی برای شما در حین عمل و پس از عمل تجویز می‌شود.
  • چه مدت نیاز به بستری شدن در بیمارستان دارید.
  • و....

 

منبع: شفاجو
نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید