preloader

کاشت مو چقدر هزینه دارد و برای چه کسانی مناسب است ؟


کاشت مو چقدر هزینه دارد و برای چه کسانی مناسب است ؟
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 10088 اشتراک گذاری :

کاشت مو یک روش بسیار موثر برای بازگشت موهای از دست رفته است که به نوعی تنها راه چاره برای افرادی که دچار کم پشتی و طاسی مو هستند می‌باشد. کاشت مو به دلیل اینکه نتایج کاملا طبیعی دارد و یک درمان دائمی به حساب می‌آید، هر روز طرفداران بیشتری دارد. کاشت مو تکنیک‌های مختلفی دارد که هر یک مزایا و معایب خاص خود را دارند. اما بسیاری از زیباجویان سوال می‌کنند که آیا کاشت مو می‌تواند نتایج خوبی برای ما نیز داشته باشد؟ چرا که دیده‌ایم برخی افراد نتایجی که انتظار داشته‌اند را از کاشت مو دریافت نکرده‌اند. در نهایت سوال اصلی این است که چه افرادی می‌توانند مو بکارند؟

کاشت مو طبیعی چیست؟

کاشت مو طبیعی یک تکنیک موثر و ماندگار است که می‌تواند ریزش مو را به طور کامل درمان و حتی جبران کند. در کاشت مو با استفاده از تکنیک‌های مختلف فولیکول‌های مو را از نواحی مثل پشت سر، کنار سر یا حتی بدن به نواحی کم پشت موها منتقل می‌کنند. به نواحی که موها از آن برداشت می‌شوند بانک مو یا اهدا کننده گفته می‌شود و به نواحی کم پشت مو که موها به آن منتقل می‌شوند، گیرنده می‌گویند. بنابراین برای اینکه بتوانید نتایج ایده‌آلی از کاشت مو دریافت کنید،‌ می‌بایست تناسب قابل قبولی میان بانک مو و گیرنده وجود داشته باشد.

کاشت مو طبیعی روش‌های مختلفی دارد که هر یک با تجهیزات و تکنیک‌های خاصی انجام می‌شوند. روش‌های مختلف کاشت مو بر اساس تناسب با شرایط زیباجو انتخاب می‌شوند و برای افراد مختلفی مناسب هستند. اینکه چه کسی از یک روش کاشت مو بهره می‌برد به نظر پزشک و تراکم مورد نیاز او بستگی دارد.

هزینه کاشت مو چقدر است ؟

قیمت کاشت مو به عوامل متفاوتی بستگی دارد. میزان مهارت جراح و تیم پزشکی، روش انتخابی برای کاشت مو، میزان تراکم مورد نیاز و تجهیزات مورد استفاده  از مهمترین عوامل تغییر دهنده قیمت کاشت مو می باشد.

هزینه کاشت مو در سال ۱۴۰۲ بین ۱۵ تا ۲۰ میلیون تومان متغییر است.

چه افرادی می‌توانند مو بکارند؟

معمولا افرادی که دچار ریزش مو می‌شوند پس از مدتی با کم پشتی و حتی طاسی سر مواجه می‌شوند. برخی افراد ممکن است تنها از تراکم موهای خود راضی نباشند؛ برخی دیگر ممکن است به طور کلی بخشی از موهای خود را از دست بدهند؛‌ با پیوستن نواحی کم پشت معمولا طاسی وسیع پدید می‌آید. اغلب این افراد می‌توانند با کاشت مو به تراکم موی قابل قبولی برسند. اما برای اینکه یک فرد بتواند مو بکارد باید شرایط خاصی داشته باشد که برخی از مهم‌ترین موارد آن عبارتند از:

  • آقایان و خانم‌هایی که دچار ریزش موی ارثی با الگوی مردانه یا زنانه شده‌اند.
  • افرادی که در اثر اختلال هورمونی دچار ریزش مو شده‌اند.
  • افرادی که در اثر حوادث و سوختگی بخشی از موهای خود را از دست داده‌اند.
  • افرادی که به دلیل سفت بستن موها دچار ریزش مو شده‌اند.
  • افرادی که حداقل 25 سال سن دارند و بخش قابل توجهی از موهای خود را از دست داده‌اند.
  • کسانی که بانک موی مناسب برای کاشت مو دارند.
  • کسانی که موهایشان نازک شده و پرپشتی خود را از دست داده است.
  • افرادی که ریزش مویشان قطع شده و دیگر ادامه پیدا نمی‌کند.
  • افرادی که قبلا از روش‌های قدیمی کاشت مو استفاده کرده‌اند و نتیجه دلخواه خود را نگرفته‌اند.

بنابراین می‌توان گفت که برای اغلب افرادی که دچار ریزش مو شده‌اند می‌توان از کاشت مو طبیعی استفاده کرد. اما برخی افراد به دلیل محدودیت‌هایی که دارند ممکن است نتوانند مو بکارند. در ادامه بیشتر با شرایط آن آشنا می‌شویم.

برداشت گرافت های مو در کاشت موی طبیعی

بررسی بهترین شرایط کاشت مو

کاشت مو طبیعی یک روش کاملا موثر است که با استفاده از تکنیک‌های جدید می‌تواند فرد را به تراکم و خط رویش مطلوب برساند. معمولا افرادی کاشت مو انجام می‌دهند که دیگر بخشی از موهای خود را از دست داده‌اند. برای اینکه بفهمید بهترین کاندیدای کاشت مو هستید یا خیر می‌بایست برخی فاکتورهای مربوط را بررسی کنید:

سن مناسب

کاشت مو محدودیت سنی خاصی ندارد اما بهترین کاندیداهای کاشت مو طبیعی افرادی هستند که سن 25 تا 65 سال سن دارند. در سنین کمتر معمولا هنوز ریزش مو وجود دارد و در سنین بالاتر نیز موهای بانک مو ضعیف هستند و ممکن است نتایج مطلوبی ظاهر نشود. اگر خارج از این محدوده سنی هم هستید می‌توانید از طریق مشورت با پزشک برای انجام این عمل اقدام کنید.

سلامت جسمی فرد

زیباجو قبل از اینکه کاشت مو انجام شود توسط پزشک معاینه شده و حتی یک سری آزمایشات تجویز شده را نیز انجام می‌دهد. افرادی که بیماری خاصی دارند یا داروهای خاصی مصرف می‌کنند ممکن است نتوانند کاشت موی موثری داشته باشند. پس بهتر است در جلسات مشاوره در مورد شرایط پزشکی خود با پزشک صحبت کنید.

نوع و علت ریزش مو

همه افراد به یک نوع ریزش مو مبتلا نمی‌شوند و انواع مختلفی از ریزش مو با الگوهای مختلف وجود دارد. اغلب افراد دچار ریزش موی ژنتیکی می‌شوند که در این نوع ریزش، برخی موها به ریزش مقاوم‌اند. بنابراین فولیکول‌ها در ناحیه بانک مو سالم باقی می‌مانند و می‌توان از آنها برای انتقال به نواحی کم پشت استفاده کرد. شدت ریزش مو و همچنین مقدار بانک موی فرد تاثیر زیادی بر نتایج کاشت مو خواهد گذاشت.

جنس و مقدار موها

یکی دیگر از عواملی که بر تاثیر کاشت مو بر کاندیدا تاثیر می‌گذارد، جنس و کیفیت موهاست. عواملی مثل رنگ مو،‌ ضخامت مو،‌ مواج یا مجعد بودن مو روی کاشت مو تاثیرگذارند. همچنین افرادی که تراکم بیشتری از موها چه در ناحیه بانک مو و چه در ناحیه گیرنده داشته باشند، کاندیدای بهتری هستند. افرادی که موهای مجعد یا ضخیم‌تری دارند بعد از کاشت مو نتیجه بهتری دریافت می‌کنند. البته شرایط موها می‌تواند بر تکنیک کاشت مو نیز تاثیرگذار باشد.

انتظارات واقعی

بهترین کاندیدای کاشت مو همواره انتظارات واقع بینانه و اصطلاحا شدنی از کاشت مو دارند. افرادی که اطلاعات بیشتری در مورد نحوه انجام کاشت مو و ذهنیت درستی نسبت به نتایج آن دارند نتایج بهتری دیافت می‌کنند. چرا که این افراد خط رویش کاشت مو را با خط موی طبیعی مقایسه نمی‌کنند و متوجه هستند که برای افزایش تراکم موها،‌ از همان بانک موی خودشان استفاده شده است. بنابراین با هر روشی که کاشت مو انجام شود محدودیت‌هایی وجود دارد و نمی‌توان انتظار داشت که نتایج کاملا بی نقص باشد.

 

منبع: شفاجو
نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید