preloader

رابطه اگزما با سایر بیماری ها


رابطه اگزما با سایر بیماری ها
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 13425 اشتراک گذاری :

اگزما یک بیماری پوستی مزمن است که با خارش شدید همراه است و اغلب در دوران کودکی شروع می شود. در یک مطالعه جدید نشان داده شد که افرادی که به اگزما مبتلا هستند، خطر بیشتری برای ابتلا به بیماری های قلبی و سکته مغزی دارند. این افزایش خطر ممکن است، در نتیجه عادات زندگی بد و یا خود بیماری باشد.

اگزما فقط یک ضایعه پوستی نیست، بلکه تمام جنبه های زندگی بیماران را تحت تأثیر قرار می دهد و حتی ممکن است سلامت قلب آن ها را نیز تهدید کند. محققان دریافتند افرادی که اگزما دارند، به نسبت آنهایی که این ضایعه پوستی را ندارند، سبک زندگی ناسالم تری دارند. آن ها بیشتر سیگار می کشند و الکل می نوشند و کمتر ورزش می کنند و شانس بیشتری برای چاق شدن دارند. همچنین از آنجا که اگزما عامل بروز التهابات مزمن در بدن می باشد، ریسک بیماری های قلبی را بالا تر می برد. اگزما ورزش کردن را برای فرد سخت می کند، چون به دلیل گرما و عرق، خارش التهابات پوستی شدیدتر می شود.

اگزما می تواند مشکلات روحی وروانی نیز برای فرد ایجاد کند، از آنجایی که اگزما از زمان کودکی آغاز می شود، می تواند تأثیر منفی روی اعتماد به نفس فرد داشته باشد و به همین دلیل به احتمال بیشتری فرد درگیر عادات بد و ناسالمی در زندگی خود می شود. همچنین به دلیل استرسی که اگزما به فرد وارد می کند خطر حمله قلبی نیز بالا می رود. استرس در واقع یک محرک است و باعث بیشتر شدن خارش زخم های اگزما نیز می شود.

این تحقیقات بر روی بیش از 61 هزار فرد بزرگسال که بین 18 تا 85 سال سن داشتند انجام شد ونتایج زیر به دست آمد:

- ریسک چاقی مفرط در 54 درصد افراد

- ریسک فشار خون بالا در 48 درصد افراد

- ریسک کلسترول بالا در یک سوم افراد

- مشکلات خواب

- ریسک پیش دیابت و دیابت

البته افراد مبتلا به اگزما می توانند با اصلاح شیوه زندگی و عادات خود، خطر ابتلا به بیماری ها را تا حد خوبی کاهش دهند. این افراد باید آموزش ببینند که بتوانندعلائم جسمی و روحی بیماری را خودشان کنترل کنند. برای کاهش علائم این بیماری  شناخت درمانی به همراه مراقبت های پوستی  بسیار مفید و مؤثر است.

 

منبع: webmd

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید