preloader

9 راهکار برای بازگشت انرژی از دست رفته


9 راهکار برای بازگشت انرژی از دست رفته
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 12462 اشتراک گذاری :

ایا در طول روز احساس خستگی می کنید؟ آیا در حال دویدن زود خسته می شوید؟ در اینجا ما به شما می گوییم چطور این حالت را از بین ببرید.

شما تنها زمانی پیر هستید که احساس پیری کنید! اما چه چیزی باعث ایجاد این حس در شما می شود؟

خستگی یک شکایت شایع در میان افراد است، به خصوص از میانسالی به بعد، خوشبختانه راهکار های ساده ی زیادی برای افزایش انرژی وجود دارد. حتی برخی از آن ها روند پیری را متوقف می کنند. در این مقاله به نحوه دوباره پر کردن مخزن انرژی شما هنگامی که سطح انرژی تان پایین آمده می پبردازیم.

1- جلوگیری از بروز مشکلات سلامتی:

خستگی یک علامت شایع در بسیاری از بیماری ها از جمله دیابت، بیماری های قلبی، ورم مفاصل، کم خونی، بیماری تیروئید و اختلال خواب است. اگر شما به طور غیر قابل انتظار احساس خستگی می کنید آن را با پزشک خود در میان بگذارید.

بسیاری از داروها می توانند موجب خواب آلودگی و خستگی شوند. این موارد شامل برخی داروهای فشار خون، آنتی هیستامین ها، دیورتیک ها و داروهای دیگرند. اگر شما با شروع  مصرف یک داروی جدید احساس خستگی می کنید آنرا با پزشک خود در میان بگذارید.

 

2- آخرین چیزی که به ذهن یک فرد خسته خطور می کند ورزش کردن است!

اکثر تحقیقات نشان داده اند که فعالیت جسمی و تمرینات ورزشی علاوه بر بهبود عملکرد قلب، ریه و عضلات،  کیفیت زندگی فرد را نیز بهبود می بخشند و سطح انرزی او را افزایش می دهند. این مسئله مثل یک موازنه بین سوخت و تولید انرژی در یک اتومبیل است. ورزش به شما انرژی بیشتری برای انجام انواع  فعالیت ها می دهد.

3- یوگا :

اگر چه تقریبا همه ورزش ها برای بدن مفیدند اما یوگا ممکن است به خصوص برای بالا بردن سطح انرژی موثر باشد. در یک مطالعه پس از شش هفته یوگا که یک جلسه در هفته برگزار می شد، شرکت کنندگان افزایش تمرکز، انرژی واعتماد به نفس را گزارش دادند. هیچ گاه برای تلاش دیر نیست، محققان در یک مطالعه روی 135 مرد و زن بین 65 تا 85 سال که آموزش یوگا دریافت می کردند در پایان شش ماه، داشتن احساس بهتر و افزایش در انرژی کلی بدن را گزارش دادند.

 

4- مقدار زیادی آب بنوشید :

کم آبی انرژی را تحلیل می برد و باعث اختلال درعملکرد فیزیکی می شود. تحقیقات انجام شده در این خصوص به ما نشان می دهد که کم شدن آب بدن بخصوص برای ورزشکاران بسیار خطرناک است. یک استادیار حرکت شناسی در دانشگاه ایالتی کالیفرنیا می گوید "این مسئله بسیار معقول و منطقی بنظر می رسد که از دست دادن آب بدن باعث خستگی شود حتی برای افرادی که فقط به انجام کارهای معمول روزانه می پردازند همچنین کم شدن آب بدن باعث کاهش هوشیاری و تمرکز می شود.

از کجا بدانیم به اندازه ی کافی آب نوشیده ایم ؟ ادرار شما باید به رنگ زرد کمرنگ یا تقریبا بی رنگ باشد در غیر اینصورت اگر تیره تر باشد به این معناست که شما نیاز به نوشیدن آب دارید.

 

5- زود بخوابید:

کمبود خواب احتمال حوادث را افزایش می دهد و یکی از علل اصلی خستگی در طول روز است. راه حل: رفتن  زودتر به رختخواب و خوابیدن به اندازه ی کافی در شب.

در یک مطالعه در سال 2004 در دانشگاه استنفورد به داوطلبین اجازه داده شد که هر اندازه می خواهند بخوابند این افراد قدرت بیشتر و خستگی کمتری را گزارش دادند. همچنین عادات خواب خوب ممکن است مزایای مهمی برای سلامت داشته باشد.طبق تحقیقات افراد صد ساله میانگین خواب بیشتری داشته اند.

چشمان خود را ببندید و یک چرت بعد از ظهر مختصر داشته باشید. چرت زدن در بعد از ظهر باعث هشیاری وافزایش عملکرد و یادگیری می شود. یک چرت 10 دقیقه ای معمولا برای افزایش انرژی کافی است. اما چرت زدن بیش از 30 دقیقه ممکن است باعث ایجاد مشکلات خواب در شب شود. پس از یک چرت یک فنجان قهوه ممکن است به افزایش انرژی و حتی افزایش تمرکز کمک کند.

 

6- ماهی بخورید:

امگا 3 و روغن ماهی علاوه بر اینکه برای قلب مفید هستند، هوشیاری را نیز افزایش می دهند. در یک مطالعه، افرادی که یک کپسول روغن ماهی به مدت 21 روز مصرف کردند واکنش های ذهنی سریع تر نشان دادند.

 

7- زمان خود را با ساعت بیولوژیک بدنتان تنظیم کنید:

برخی افراد بیشترین انرژی خود را در ابتدای صبح دارند. آنها اغلب سحرخیز اطلاق می شوند. جغد شب افرادی اند که بهترین حالت خود را در پایان روز دارند. این تفاوت های فردی در الگوهای انرژی روزانه را ساختار مغز و ژنتیک فرد تعیین می کند، بنابراین به دشواری تغییر می یابند. از ریتم شبانه روزی خود آگاه شوید و فعالیت های خود را با آن تنظیم کنید، زمانی که سطح انرژی شما معمولا در اوج خود قرار دارد.

 

8- کاهش وزن اضافی:

حتی کاهش اندکی از چربی بدن باعث بهبود خلق و خو، قدرت و کیفیت زندگی فرد می شود. اکثر کارشناسان، خوردن وعده های غذایی متعادل تر و کوچک تر و افزایش فعالیت بدنی را توصیه می کنند.

 

9- تعداد دفعات بیشتری بخورید :

برخی افراد ممکن است با خوردن تعداد وعده های غذایی بیشتر و کوچکتر احساس بهتری داشته باشند. این کار ممکن است به ثابت ماندن سطح قند خون فرد کمک کند.

منبع: WebMD
نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید