preloader

9 خوراکی که به کاهش وزن شما کمک می کنند!


9 خوراکی که به کاهش وزن شما کمک می کنند!
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 11371 اشتراک گذاری :

کاهش وزن مانند یک معادله ی ساده ی ریاضی است. اگر کالری دریافتی کمتر از مقدار مصرفی باشد و یا اگر کالری بیشتر از آن چه که دریافت می کنید بسوزانید شما لاغر می شوید.
برخی غذاها می توانند به شما کمک کنند تا وزن بیشتری کم کنید چرا که آنها به شما احساس سیری بیشتری داده و باعث می شوند تا کمتر هوس خوردن کنید. حتی بعضی از این خوراکی ها سبب افزایش سوخت و ساز بدن می شوند, بنابراین وقتی برای خرید می روید این لیست را با خود ببرید:

1.حبوبات:

ارزان، سیر کننده و همه کاره، حبوبات منبع بسیار خوبی از پروتئین هستند. حبوبات همچنین سرشار از فیبر است و آهسته هضم می شود. این بدان معناست که شما احساس سیر بودن طولانی تری بعد از مصرف این مواد می کنید که ممکن است از خوردن بیشتر شما جلوگیری کند.

2.سوپ:

وعده غذایی خود را با یک کاسه ی کوچک سوپ شروع کنید، دراین صورت ممکن است شما تا پایان غذا یتان کمتر بخورید, مهم نیست خیلی دلپذیر باشد، حتی می تواند تنها آبگوشت باشد, یک کاسه ی کوچک سوپ 100 تا 150 کالری به شما می دهد. از ریختن خامه و کره در سوپ خودداری کنید.

3.شکلات تلخ:

 آیا می خواهید بین وعده های غذایی خود از شکلات تلخ استفاده کنید؟ یک یا دوتکه مربع کوچک شکلات تیره که نسبت شکلات اش بیشتر از شیر آن است انتخاب کنید. در یک مطالعه به تعدادی از افراد چند ساعت قبل از مصرف پیتزا چند تکه شکلات شیری و شکلات تلخ داده شد و مشاهده گردید آن هایی که از نوع تلخ و خالص شکلات استفاده کردند حدود 15 درصد پیتزای کم تری نسبت به گروه دیگر خوردند.

 

4.سبزیجات خام:

شما می توانید سبزیجات بیشتری به رژیم غذایی خود اضافه کنید و به این ترتیب هم بیشتر بخورید هم کالری کم تری دریافت کنید. بنظر می رسد افراد پوره را با پنیر اضافه شده بیشتر دوست دارند اما باید دانست که در این صورت به اندازه 200 تا 350 کالری بیشتر خورده ایم بنابر این می توانید آن دسته از سبزیجات سالم را اضافه کنید که خوشمزه ترند .

5.تخم مرغ:

صبحانه غنی از پروتئین ممکن است به شما کمک کند تا بتوانید در برابر هجوم انواع میان وعده ها در طول روز مقاومت کنید.
یک مطالعه روی تعدادی از زنان چاق جوان نشان داد، کسانی که روز خود را با 35 گرم پروتئین آغاز کردند در طی روز احساس سیری بیشتری داشتند در این مطالعه افراد یک صبحانه در حدود 350 کالری شامل تخم مرغ و غلات استفاده کردند. به نظر می رسد اثر صبحانه با پروتئین بالا معمولا تا آخر شب به طول می انجامد و میل به خوردن غذاهای پر چرب و شیرینی جات کاهش می یابد.

6.آجیل و مغز ها:

یک مشت کوچک از بادام، بادام زمینی، گردو و دیگر مغز ها  یک میان وعده غنی است. تحقیقات نشان می دهد که زمانی که مردم آجیل می جوند، به طور خودکار در آنان میل به خوردن در وعده های غذایی بعدی کاهش می یابد.

7.سیب:

بجای مصرف آب سیب از یک میوه ی سیب ترد استفاده کنید. میوه اشتها را کم می کند اما آب میوه اینطور نیست.
یک دلیل آن این است که میوه خام فیبر بیشتری دارد به علاوه جویدن سیگنال هایی به مغز شما ارسال می کند, مثل این است که خیلی خورده باشید.

8.ماست:

 ماست می تواند سایز دور کمر تان را کم کند. دریک مطالعه در دانشگاه هاروارد به بیش از 120 هزار نفر برای یک دهه یا بیشتر ماست داده شد و دیده شد افرادی که ماست بیشتری مصرف کردند توانسته بودند وزن بیشتری از دست دهند.

9.گریپ فروت :

بله گریپ فروت واقعا می تواند در کاهش وزن به شما کمک کند به خصوص اگر شما در معرض چاقی باشید.
محققان درآزمایشاتی نشان دادند که وقتی افراد چاق نصف گریپ فروت را قبل از هر وعده غذایی می خوردند، به طور متوسط 0.7 کیلوگرم در طول 12 هفته کاهش وزن داشتند. نوشیدن آب گریپ فروت نیز همان نتایج را به همراه داشته است.

اما تاکنون در آب گریپ فروت هیچ خواص چربی سوزی ای یافت نشده است و تنها توانسته به احساس سیری در افراد کمک کند.

مراقب باشید : شما می توانید گریپ فروت و یا عصاره گریپ فروت را به عنوان مکمل و به شکل دارو تهیه کنید. به خاطر داشته باشید حتما قبل از مصرف با پزشک خود مشورت کنید .

هوشمندانه خرید کنید:

سبد خرید خود را با تعداد زیادی مواد پروتئینی بدون چربی، سبزیجات تازه، میوه و غلات پر کنید و به خاطر داشته باشید مهم ترین چیزدر کاهش وزن, بزرگ کردن تصویر مواد غذایی است که شما می خورید.

منبع: webmd
نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید