preloader

5 گام برای داشتن پوستی جوان و شاداب در دوران 40 سالگی


5 گام برای داشتن پوستی جوان و شاداب در دوران 40 سالگی
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 11266 اشتراک گذاری :

خیلی ها به دنبال بهتر شدن پوست شان ، بدون توجه به سن شان هستند. ما در  اینجا نکاتی  مختصر و در عین حال جامع از  برنامه مراقبت از پوست را برای شما بازگو می کنیم.

در حالی که محافظت در برابر اشعه خورشید همچنان هدف اصلی در مراقبت از پوست است، شما نیاز به مبارزه با شروع  تعداد ی از لک ها که تازه در حال ظاهر شدن هستند دارید،  کک و مک هایی که در دهه ی 30 سالگی شما حتی زیبا به نظر می رسیدند در دهه 40 بزرگتر شده و تا پایان تابستان و حتی طولانی تر باقی می ماند، شما ممکن است در مبارزه با آن ها شکست بخورید ، بنابراین محصولی را انتخاب کنید که هم با لکه ها مبارزه کند و آثار پیری را کاهش دهد و هم دارای ضد آفتاب باشد.

از طرف دیگر، بسیاری از متخصصین پوست می گویند که شما دیگر صبح ها  نیاز ی به استفاده از پاک کننده های صورت ندارید (با فرض اینکه صورت خود را قبل از خواب شسته اید) شستشو در حمام و یا پاشیدن آب سرد به اندازه کافی به شاداب شدن پوست کمک می کند. استفاده نکردن از پاک کننده در صبح تضمین می کند که پوست شما بدون لایه ای از چربی نماند.

یائسگی مشخصه این دهه است که خود تولید سبوم (چربی پوست) را کاهش می دهد اجتناب از پاک کننده ها در صبح باعث جلوگیری از خشکی پوست می شود.

 

استراتژی ساده مراقبت از پوست شما


صبح


سرم آنتی اکسیدان
علاوه بر جلوگیری از آسیب رادیکال های آزاد از اشعه UV که توسط کرم های ضد آفتاب مسدود شده است، آنتی اکسیدان ویتامین C، به طور خاص، باعث  تقویت کلاژن می شود. سعی کنید قبل از استفاده از محصولات آرایشی از سرم ویتامین C استفاده کنید.

 

کرم های ضد آفتاب و مرطوب کننده ها
مرطوب کننده ای را انتخاب کنید که حالت کرمی دارد و در برابر اشعه آفتاب مقاوم و پایه آب داشته باشد، همچنین هم  مرطوب کننده و هم محافظت کننده باشد.

متخصصین پوست به افراد بیش از 40 سال کرم هایی را توصیه می کنند که هم رطوبت پوست را تامین کند و هم از تشعشعات مضر آفتاب جلوگیری کند و کمی رنگ داشته باشد. سعی کنید از لایه بردار چای سبز با SPF 20 یا مرطوب کننده CC با SPF 30 استفاده کنید.

 

کرم دورچشم
هر کسی نیاز به کرم  دور چشم  دارد برخی، مرطوب کننده هایی  که  استفاده  می کنید برای دور چشم نیز کفایت می کند اما مابقی نه. اگر شما متوجه گسترش پف زیر چشم، و یا حلقه های تیره  زیر چشم شدید باید یک محصول مناسب دور چشم را اضافه کنید  کرمی که  شامل رتینول یا اسید گلیکولیک و دارای مواد افزایش دهنده تولید کلاژن، پر کننده  خطوط، و محو کننده  گودی های سیاه ناشی از هیپرپیگمانتاسیون.

 

عصر ها

پاک کننده های ملایم
با اینکه شما صبح ها نیازی به پاکسازی پوست ندارید و باید از  کرم های ضد آفتاب استفاده کنید حتما نیاز به یک محصول برای پاک کردن آرایش وغبار هوای بیرون در پایان روز دارید. از آنجا که پوست شما در حال خشک شدن است، باید از مواد شوینده  مبتنی بر اسید خیلی کم استفاده کنید . اگر می خواهید شستشوی عمیق تری داشته باشید چند بار در هفته از شوینده های ملایم استفاده کنید سعی کنید فوق العاده آرام پوست خود را بشویید.


محصولات لایه بردار
برای کمک به از بین بردن یک لایه سلول های مرده از  تخریب نور خورشید و چین و چروک  ها از اعماق و لایه های میانی پوست  می توان  با استفاده از یک پوسته ریزی سلولی، کلاژن سازی را  تقویت کرد برای این کار می توان از رتینوئید یا محصولاتی با  گلیکولیک اسید بهره برد.می توانید از آن ها  به عنوان کرم های شب استفاده کنید.

منبع: Real Simple
نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید