preloader

8 فایده شگفت انگیز داشتنن فعالیت جنسی


8 فایده شگفت انگیز داشتنن فعالیت جنسی
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 10949 اشتراک گذاری :

 


آیا می دانستید که یک زندگی جنسی خوب می تواند فواید سلامتی خاصی برایتان فراهم کند؟ ما با کارشناسان صحبت کردیم برای پیدا کردن چقدر رابطه جنسی باعث بهبود سلامت ما  میشود.

 

1- ممکن است شما را لاغر کنند

حوصله ی ورزش کردن ندارید یا ورزشگاه شما بسته شده یا تردمیل خراب شده ؟ رابطه جنسی به عنوان ورزش را فراموش نکنید،"رابطه جنسی بین 75 تا 150 در هر نیم ساعت کالری می سوزاند و  قابل مقایسه با سایر فعالیت های جسمی است  مثل یوگا (114 کالری در هر نیم ساعت)، رقص (129 کالری در هر نیم ساعت) و یا راه رفتن (153 کالری در هر نیم ساعت)

فواید: فعالیت جنسی  همچنین  ممکن است  کمک کند تا عضلات شما ورزیده بماند در انگیختگی جنسی و اوج لذت جنسی هورمون تستوسترون آزاد می شود که برای ساخت و حفظ استخوان و بافت های عضلانی لازم است.

 

2- ممکن است  سبب بهبود سلامت قلب شما شود

آگاه باشید که بیماری های قلبی قاتل شماره 1 در زنان است نگه داشتن  رژیم غذایی سالم و حفظ کلسترول و سدیم پایین در بالای لیست اعمال مفید برای  سالم ماندن قلب هستند، اما داشتن رابطه جنسی چطور؟فعالیت جنسی  ورزشی است که ضربان قلب و جریان خون را افزایش می دهد "در یک مطالعه که در مجله اپیدمیولوژی و بهداشت جامعه منتشر شد، محققان دریافتند که رابطه جنسی دو بار یا بیشتر در هفته خطر ابتلا به حمله قلبی را  به نصف کاهش می دهد  در حالی که نتایج مطالعه بر روی مردان متمرکز بود اثرات مشابه برای زنان هم داشت 


3- می تواند کمک کند تا خواب شب بهتری داشته باشید

چه چیزهایی به شما  برای یک خواب بهتر کمک میکنند ؟ وقتی چای بابونه و راه حل های دیگر کارساز نیست ، رابطه جنسی ممکن است کمک کند، به خصوص اگر مشکلات خواب شما به دلیل اضطراب یا استرس باشد افراد با  داشتن رابطه جنسی مکرر اغلب گزارش می دهند که استرس کمتری دارند  .. "آرامش عمیق که به طور معمول پس از لذت جنسی برای زنان و انزال یا ارگاسم برای مردان رخ می دهد  یکی از چند عللی است که  به افراد  اجازه می دهد خود را به طور کامل رها کنند . در نتیجه پس از رضایت از عشق ورزی بهتر و عمیق تر می بخوابند،

 

4- می تواند سیستم ایمنی بدن شما افزایش

با تمام نگرانی ها در مورد ویروس ها سرماخوردگی و آنفولانزا،و مبارزه با  میکروب ها    گاهی اوقات این وظیفه  مانند یک کار تمام وقت احساس می شود . با کمال تعجب،باید گفت  ممکن است کاری که شما می توانید در اتاق خواب انجام دهید برای حفظ سیستم ایمنی بدن شما نیاز است و آن را قویتر می کند  . "افرادی که یک یا دو بار در هفته رابطه جنسی دارند در بدنشان 30درصد  بیشتر آنتی بادی ایمونوگلوبولین A یافت می شود  . برای تقویت سیستم ایمنی بدن،"


5- این می تواند به بهبود سلامت روان شما کمک کند

سریعترین راه برای بهتر شدن خلق و خو و  مبارزه با افسردگی و اضطراب می تواند رابطه جنسی صحیح  باشد که از نظر روانی، فرد  را بهبود می بخشد  و سلامت روان را از طریق ساخت و ساز صمیمیت و کاهش استرس بالا می برد  و می تواند بخشی از استرس و سطح کورتیزول یک شخص را کاهش دهد و در نتیجه کاهش آن احتمال افزایش فشار خون، قند خون و افزایش اسیدیته را کم کند

 

 6- می تواند کمک به تسکین درد کند

شما ممکن است  به همسر خود بگویید امشب نه، عزیزم ، من سردرد دارم  در این حالت بهتر است بگویید  عزیزم من سرددرد دارم پس بهتر است رابطه جنسی داشته باشیم  بله  یک رابطه واقعی بین همسران  درد را مدیریت می کند  "از طریق تحریک جنسی و ارگاسم هورمون اکسی توسین در بدن آزاد شده  که به نوبه خود باعث آزاد شدن اندورفین می شود این ماده مخدر طبیعی  جنسی به عنوان ضد درد قدرتمند عمل می کند."

 

7- می تواند به کنترل مثانه شما کمک کنند

ممکن است  کمی عجیب و غریب باشد اما  فعالیت جنسی می تواند بی اختیاری ادرار را کاهش دهد. درمانگران جنسی به زنان توصیه می کنند که ورزش kegel  داشته باشند (منقبض و منبسط کردن عضلات لگنی  در طول روز ) رابطه جنسی. نه تنها می تواند به این حرکات  کمک کند بلکه باعث  افزایش لذت شده  و  عضلات مربوط به بی اختیاری    تقویت می شود . شما می توانید در هر زمان از جمله در طول مقاربت این حرکات را انجام دهید    به آرامی عضلات کف لگن خود را همانطور که  را برای متوقف کردن جریان ادرار سفت می کنید به مدت سه ثانیه نگه دارید  و سپس آزاد کنید


8- ممکن است به سلامت پوست شما کمک کنند

رابطه جنسی می تواند شما را زیبا تر کند؟ داشتن رابطه جنسی یک ترکیب کلیدی در بدن است که برای هر  چیز دیگراز جمله بهبود چهره شما مفید است  . در هنگام رابطه جنسی، بدن شما هورمونی به نام DHEA (آندروسترون) تولید می کند. "این هورمون  می تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کندو به  شما پوست سالم داشته باشید  و حتی باعث کاهش افسردگی  می شود .

منبع: womansday
نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید