preloader

آب، نوشیدنی ها و سلامت شما


آب، نوشیدنی ها و سلامت شما
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 10920 اشتراک گذاری :

 

انتخاب  یک نوشیدنی سالم بخش مهمی از یک رژیم غذایی متعادل است.

بسیاری از نوشیدنی ها از جمله قهوه های فوری و شکلات داغ  قند دارند. مواد غذایی و نوشیدنی های شیرین اغلب کالری بالا یی دارند و کالری بسیار بالایی می تواند به شما بدهند که ممکن است باعث اضافه وزن شما بشوند.
نوشیدنی های انرژی زا هر دو ماده قند و کافئین را با هم دارند .چک کردن برچسب تغذیه روی نوشیدنی ها مانند آب میوه و نوشابه های گازدار می تواند به شما در انتخاب سالم کمک کند
ما باید در روز شش تا هشت لیوان مایعات بنوشیم. آب، شیر کم چرب و نوشیدنی های بدون قند از جمله چای و قهوه همه شمارش می شوند.

 

مقدار زیادی آب بنوشید

آب یک انتخاب سالم و ارزان برای رفع تشنگی شما  در هر زمان است. آب هیچ کالری و هیچ قندی که باعث خرابی دندان شود. ندارد  چای ساده، چای میوه ای و قهوه (بدون قند اضافه شده است) همچنین می تواند سالم باشد.
اگر شما طعم و مزه آب ساده را دوست ندارید، سعی کنید آب گازدار بنوشید و یا با اضافه کردن یک برش از لیمو آن را طعم دلار کنید و یا آب را گرم کنید  و یک چای کیسه ای یا  قهوه با  یک برش از لیمو بخورید همچنین شما می توانید برخی از میوه ها را یا آب میوه  بدون شکر اضافه برای عطر و طعم  بهتر آب به آن اضافه کنید.


نوشیدن شیر بدون چربی، یا 1٪ چربی

شیر منبع خوبی است از کلسیم که  یک ماده معدنی برای کمک به  ساخت و حفظ سلامت استخوان ها می باشد همچنین شامل پروتئین، ویتامین و مواد معدنی دیگری است که  از پوسیدگی دندان جلوگیری می کند  
برای یک انتخاب سالم، شیر بدون چربی، یا ٪ چربی و شیر خامه گرفته شده را انتخاب کنید و از  مصرف شیر طعم دار، کوکتل های شیری، شیر تغلیظ شده و پر انرژی و یا مالت (نوشیدنی های مبتنی بر شیر با  شکر اضافه و مضر برای دندان ها )خودداری کنید  .
شیر به خصوص برای کودکان مهم است تا زمانی که دو ساله شوند،. آنها باید شیر کامل بنوشند زیرا ممکن است کالری لازم را از شیر کم چربی نگیرند.
شیر گاو نباید به عنوان یک نوشیدنی تا یک سالگی کودک به ا و داده شود  که آن باعث بر هم خوردن  تعادل مواد مغذی  که کودک به آگن نیاز درد می شود.

از سن دو سالگی، کودکان به تدریج می توانند از  شیر نیم چرب به عنوان یک نوشیدنی اصلی مصرف کنند  تا زمانی که آنها در حال تغذیه با  یک رژیم غذایی متنوع و متعادل  اند و به خوبی در حال رشد می باشند.

 

آب میوه و سبزیجات

آب میوه و مخلوط سبزیجات حاوی انواع ویتامین ها است که برای سلامت ما خوب است. یک لیوان کوچک آب میوه به عنوان یکی از پنج وعده توصیه شده برای مصرف  روزانه شما از  میوه و سبزیجات است
اما یک لیوان آب تنها باید یکی از بخش های شما را از 5 وعده روزانه تان  به خاطر فیبر موجود در میوه ها و سبزیجات  شمال شود .انواع دیگر میوه ها و سبزیجات برای چهار وعده دیگر(یا بیشتر) است.
آب میوه همچنین حاوی قند است که باعث خرابی دندان میشود. بهتر است آن را با یک وعده غذایی بنوشید به این ترتیب غذا می تواند از دندان. های شما مقامت کند  قندها به طور طبیعی در میوه  ها وجود دارند و کمتر احتمال دارد به علت پوسیدگی دندان به دلیل قندی  است که در داخل ساختار میوه موجود است.
قند میوه ها ، باعث خرابی دندان میشود، به خصوص اگر شما غالبا آن را به جای آب بنوشید  حتی آب میوه بدون شکر نیز شیرین است، بنابراین در مقدار آب میوه ای که مصرف می کنید اندازه را رعایت کنید.

 

نوشابه های گازدار، آب طعم دار، و افشره ها با شکر اضافه

نوشابه های گازدارافشره ها و آب های طعم دار حاوی مقدار زیادی از قند ها هستند اضافه شده و تعداد بسیار کمی از مواد مغذی است، بنابراین مصرف  آنها را به حداقل برسانید - باید از مصرف آن ها توسط کودکان به طور کامل جلوگیری شود.
نوشیدنی آب  طعم  دار همچنین می تواند حاوی مقدار بسیار زیادی از قند باشد همیشه برچسب آنرا قبل از خرید  بررسی کنید. همچنین حواستان به میزان مصرف  5 وعده میوه به اندازه کافی  در روز باشد .

محتوای قند بالا به این معنی است که یک نوشیدنی کالری بالایی دارد ، که می تواند به شما اضافه وزن دهد. برش بر روی این نوشیدنی یک راه خوب برای کاهش مقدار کالری که مصرف می کنید در حالی که گم نشده است در هر گونه مواد مغذی است.
به همین ترتیب، گرفتن کودکان به نوشیدن نوشیدنی های شیرین کمتر یک راه خوب برای محدود کردن مقدار قند مصرف می کنند است. کودکانی که بسیاری از نوشیدنی های شیرین می نوشند، احتمال بیشتری برای تبدیل شدن به اضافه وزن.
قند اضافه شده در این نوشیدنی همچنین بدان معنی است که آنها می توانند دندان آسیب برساند. اگر شما مجبور نوشیدنی های شیرین و یا گازدار، نوشیدن آنها را با وعده های غذایی می تواند کمک به کاهش آسیب به دندان.
بهترین نوشیدنی برای فرزندان آب و شیر می باشد.
اگر شما یا فرزندان تان نوشابه های گازدار استفاده می کنید  سعی کنید  به جای آن از آب میوه رقیق یا آب گازداراستفاده کنید  به یاد داشته باشید برای رقیق کردن آب نارنج  گزینه خوبی  برای کاهش قند در نوشیدنی است .

 

  نوشیدنی های کافئین دار

کافئین یک محرک است. نوشیدنی های حاوی کافئین به طور موقت می توانند به ما احساس هوشیاری بیشتری دهند . کافئین  برخی از افراد را بیشتر از دیگران تحت تاثیر قرار می دهد ، ومیزان اثر آن بر روی فرد بسته به مقدار  کافئینی که  به طور معمول روزانه مصرف میکند  بستگی دارد.
زنان باردار باید مصرف خود را از نوشیدنی های کافئین دار به دلیل محتوای کافئین محدود کنند. نوشیدنی های کافئین دار نیز برای کودکان نوپا و جوان نامناسب هستند. نوشیدنی هایی که حاوی مقادیر بالایی از کافئین اند شامل قهوه، چای، کولا و نوشابه های انرژی زا می شوند.

 

چای و قهوه

نوشیدن چای و قهوه به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی متعادل. خوب است  به یاد داشته باشید، هر چند، که نوشیدنی های کافئین دار می تواند تولید ادرار بدن را سرعت بخشد برخی از افراد بیشتر در معرض این اثر قرار می گیرند ، اما آن نیز به میزان مصرف کافئین شما و چگونگی مصرف شما  بستگی دارد.
اگر شما مشکلات بی اختیاری ادراردارید مصرف کافئین را با تغییر در میزان مصرف  چای و قهوه کم کنید  چای های گیاهی و میوه ای و سایر انواع نوشیدنی ها می تواند گاهی اوقات کمک کند.

گر شما چای یا قهوه می نوشند با شکر و یا شما شربت طعم در نوشیدنی های کافی شاپ خود را، شما می تواند ناخواسته آسیب رساندن به دندان های خود را و اضافه کردن کالری به رژیم غذایی سودمند خود را.
طیف گسترده ای از قرص و یا شیرین کننده های مصنوعی دانه در دسترس هستند و امن برای مصرف در نوشیدنی های گرم شما می باشد. اطلاعات بیشتر در مورد شیرین کننده های مصنوعی.
با این حال، بسیاری از مردم را انتخاب کنید که به قطع کردن شکر از نوشیدنی های گرم خود را به زودی عادت به طعم و مزه است.


نوشیدنی های انرژی زا  و کافئین

نوشیدنی های انرژی زا اغلب حاوی سطوح بالایی از کافئین و قند (کالری) هستند . آنها همچنین ممکن است حاوی مواد محرک و گاهی اوقات ویتامین و مواد معدنی یا مواد گیاهی باشند
سطوح کافئین در این نوشیدنی متفاوت است، اما اغلب حدود 80mg کافئین در یک قوطی کوچک 250ml.  این  وجود دارد همان مقدار که دو قوطی نوشابه یا یک فنجان کوچک قهوه دارد.

 

کافئین در دوران بارداری

زنان باردار نباید بیش از 200mg از کافئین در روز مصرف کنند . یک لیوان قهوه شامل حدود 100mg از کافئین است.
سطح بالایی از کافئین می تواند در نوزادان داشتن وزن کم هنگام تولد، که می تواند خطر ابتلا به مشکلات سلامت در زندگی آینده را منجر شود.
سطوح کافئین بالا نیز ممکن است سقط جنین شود. بررسی برچسب نوشابه های انرژی زا به عنوان آنها اغلب می گویند که نوشیدنی مناسب برای کودکان و زنان باردار است.


نوشیدنی های ورزشی

نوشیدنی های ورزشی می تواند مفید باشد زمانی که  شما در حال انجام ورزش های استقامتی در سطح بالا هستید و نیاز به تقویت انرژی ارید
اما آنها هیچ تفاوتی با نوشیدنی های غیر الکلی شیرین دیگرندارند این بدان معناست که کالری بالا یی دارند و کمک به پوسیدگی دندان می کند .
اگر  شما در حال ورزش های استقامتی سطح بالا باشید  آب انتخاب سالم و بهترین راه برای جایگزینی مایعات از دست رفته از طریق ورزش.

برای دریافت رژیم آنلاین شفاجو اینجا کلیک کنید.

منبع: nhs
نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید