preloader

چگونه معاشرت با افراد لاغر اندام می تواند به شما در کاهش وزن کمک کند


چگونه معاشرت با افراد لاغر اندام می تواند به شما در کاهش وزن کمک کند
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 10995 اشتراک گذاری :

 

 

افرادی که می خواهند وزن کم کنند بیشتر احتمال دارد تا زمان بیشتری با افرادی بگذرانند که توده بدنی شبیه به خود دارند، این یافته یک مطالعه که در ماه گذشته در مجله چاقی منتشر شد استخراج شده است ، این افراد معمولا موفقیت بیشتری در کاهش وزن بدست می آورند بخصوص در مورد زنان با 50 درصد پوکی استخوان.

این نتیجه را محققان از تحقیق روی وزن بیش از 9000 فرد بالغ در سنین 18 تا 65 سال و نزدیک ترین اطرافیانشان بدست آوردند. در واقع، آنها امیدوارند که با یافته های خود بتوانند مردم را تشویق به داشتن اعتماد به نفس بیشتر کنند، نه منحصر به فرد یا صرفا در گروه دوست خود.


برای این مطالعه، از شرکت کنندگانی که می خواستند وزن کم کنند خواسته شد اسامی چهار نفر که با آنها بیشتر وقت های آزادشان را سپری میکردند و بیشترین تلفن، ایمیل، پیام کوتاه یا تعاملات در رسانه های اجتماعی را دارند تهیه کنند . همچنین از آنان خواسته شد تا شکل فیزیکی آن چهار نفر را که با آن ها در رابطه هستند شرح دهند سپس محققان از عکس های آن ها در شبکه های اجتماعی توده بدنی شان را، در طول دوره ای یک ساله بررسی کردند که چگونه تغییر کرده اند.آنها دریافتند کسانی که می خواستند وزن کم کنند اغلب زمان بیشتری را با افرادی که وزن اضافی داشتند به سر می بردند. اما زمانی که شرکت کنندگان زمان بیشتری را با افراد لاغرتردر طول دوره ی یکساله صرف می کردند، محققان متوجه شدند که این افراد در از دست دادن وزن موفق تر بودند.

داشتن کمتر از 100 برخورد و ارتباط با یک فرد بلند و باریک تر از شما به عنوان فردی که زمان بیشتری را صرف با هم بودن می کنید اثر قابل توجهی روی شیوه های زندگی شما در مورد کاهش وزن خواهد گذاشت

از آنجا که این مطالعه پیگیری نکدر که این افراد با هم چه تعاملاتی انجام می دهند، دقیفا نمی توان گفت این گروه ها مثلا از رفتن بیرون برای خوردن اجتناب می کنند یا با هم به باشگاه می روند؛ و یا کاری کاملا نامربوط انجام می دهند.

تئوری های مختلفی وجود دارد که چرا به نظر می رسد کاهش وزن در شبکه های اجتماعی مسری باشد.

اینکه چگونه می توانید عادات سالم و ناسالم دیگری را به روش های مشابه گسترش دهید از نظر علمی مورد مطالعه قرار گرفته است.


این مکانیسم ممکن است شامل به اشتراک گذاشتن عادات، فعالیتها عادات تغذیه ای، به اشتراک گذاشتن فعالیت های تفریحی و یا اوقات فراغت، و هنجارهای مشترک، انتظارات، و یا تعاملاتی که با دیگران دارد باشد واینکه این اعمالبر رفتار فرد و یا ظاهر فرد مقابل تاثیر دارد

. به عبارت دیگر، ممکن است کاهش وزن برای افراد راحت تر باشد اگر آنها در حال گذراندن وقت با کسی که ورزش می کند و یا تغذیه سالم برای او اولویت است باشد اما بسیاری از تأثیرات دیگر نیز در بازی وجود دارد. !روابط دوستی به افراد لاغر همه چیز نیست .

"هدف ارسال پیام و روابط سطحی در مورد انتخاب آنها و وقت گذرانی نیست بلکه "افراد باید به یاد داشته باشند که حتی عوامل داشتن یک هدف به ظاهر شخصی شما مانند از دست دادن وزن در واقع تا لایه های روابط اجتماعی تان هم بر موفقیت شما تاثیر می گذارد

چرا داشتن یک دوست خوب برای سلامت شما خوب است

همه افراد روابطی را با انواع مختلفی از افراد دیگر بدون در نظر گرفتن نوع بدن دارند اما باید به منظور جلب افراد مختلف برای داشتن روابط صمیمانه در زمان های مختلف در زندگی به منظور رسیدن به اهداف سلامت شخصی خود نیز تلاش کنید.

محققان امیدوارند که با افزایش آگاهی در مورد این تاثیرات بالقوه در کاهش وزن، تحقیقات آنها می تواند مردم را در توانمند کردن و افزایش اعتماد به نفس پذیرش تمام موقعیت های اجتماعی کمک کند در واقع آگاهی از چگونگی فعالیت های دوستانتان ممکن است تاثیرات زیادی روی شما داشته باشد پس در تصمیم گیری روابط دوستیان بیشتر دقت کنید .

منبع: health.com
نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید