preloader

افزایش هزینه لیزیک چشم در سال 1403


افزایش هزینه لیزیک چشم در سال 1403
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 10018 اشتراک گذاری :

 

عمل لیزیک در اهواز به عنوان یک روش جراحی در اصلاح عیوب انکساری چشم اعم از دوربینی، نزدیک بینی و آستیگماتیسم کاربرد دارد. چشم ‌پزشک با بهره گیری از لیزر به منظور بهبود بخشیدن بینایی، قرنیه چشم را تغییر شکل می‌دهد. عمل لیزیک چشم یک جایگزین بسیار مناسب برای لنزهای تماسی و عینک به شمار می‌رود که با انواع روش‌های جراحی اصلاحی عیوب انکساری چشم مانند لازک و PRK در تشابه است.

جراحی انکساری لیزیک (LASIK) تحت عناوین مختلفی مانند تصحیح بینایی با لیزر و عمل جراحی لیزر چشم شناخته می‌شود. حروف اختصاری LASIK برگرفته از عبارت " Laser-Assisted In-Situ Keratomileusis‌" است که به معنای برش قرنیه به کمک لیزر می‌باشد.

یکی از اصلی ترین نگرانی‌های مراجعان برای عمل لیزیک، هزینه مرتبط با جراحی لیزیک است. اغلب افرادی که در صدد بهبود عیوب انکساری چشم خود هستند می‌خواهند بدانند که آیا در سال 1403 هزینه لیزیک چشم افزایش یافته است؟ آیا هزینه لیزیک چشم برای افراد نزدیک بین یا دوربین تغییر می‌کند؟ کلینیک چشم پزشکی دکتر وحید بیگی با بیش از 8 سال تجربه کاری موفق توانسته است با مناسب ترین و مقرون به صرفه ترین هزینه، بهترین نتایج جراحی را برای بیماران ایجاد نماید و جزء برترین پزشک‌های متخصص چشم در اهواز و ماهشهر قرار گیرد.

عمل لیزیک چشم چگونه انجام می‌شود؟

عمل لیزیک چشم یک جایگزین مناسب برای افرادی است که با مشکلات بینایی (دوربینی، نزدیک بینی و آستیگماتیسم) دارند و خواستار حذف عینک و استفاده از لنزهای طبی هستند.

عمل لیزیک در اهواز به وسیله نوعی لیزر به نام اگزایمر انجام می‌شود. در طی این روند قسمتی از بافت قرنیه خارج می‌شود و بافت جدیدی جایگزین می‌گردد. در واقع قبل از شروع پروسه عمل، قطره بی حس کننده داخل چشم بیمار ریخته می‌شود و به منظور جلوگیری از پلک زدن شخص، از یک وسیله برای باز نگه داشتن چشم استفاده می‌گردد. زین پس پزشک به وسیله لیزر یا تیغ کوچک، فلپ موجود بر روی چشم را جدا می‌کند و تغییراتی بر روی قرنیه چشم اعمال می‌نماید.

انجام عمل لیزیک چشم در مدت زمان 10 الی 30 دقیقه به طول می‌انجامد و از بالاترین سرعت در جراحی‌های رفرکتیو برخوردار است. این نوع جراحی به موجب عدم بهره‌گیری از بخیه و بانداژ دوره نقاهت کوتاه مدتی دارد.

متداول ترین عارضه جانبی ناشی از عمل لیزیک، خشکی چشم است که در کوتاه مدت بهبود می‌یابد. اصلاحات نادرست، حساسیت شدید به نور، دید دوگانه، اصلاحات بیش از حد، بازگشت بینایی به حالت قبل، مشکلات فلپ و از دست دادن کامل بینایی از جمله خطرات عمل لیزیک چشم هستند.

چه کسانی بهترین کاندید برای عمل لیزیک چشم هستند؟

  • افرادی که حداکثر به مدت یکسال شماره چشم آن‌ها ثابت مانده است.
  • کاندیدهایی که شماره چشم آن‌ها کمتر از 10 است.
  • بهترین سن برای عمل لیزیک چشم 18 الی 35 سال است. بدین ترتیب باید شخص کاندید حداقل 18 سال و حداکثر در رده سنی 45 سال قرار داشته باشد.
  • افرادی که به بیماری‌های چشمی مبتلا نیستند.
  • اشخاصی که سلامت نسبی دارند و به بیماری‌های خود ایمنی مبتلا نیستند.

تاثیر عوامل مختلف بر هزینه عمل لیزیک چشم در سال 1403

عوامل متعددی در تعیین هزینه عمل لیزیک چشم در سال جدید دخیل هستند. به طور کلی عمل لیزیک چشم به دو گونه اصلی لیزیک و لازک تقسیم بندی می‌شود. ممکن است تحت تاثیر نوع عمل هزینه لیزیک چشم دستخوش تغییر گردد. عمل لیزیک در مقایسه با عمل لازک بسیار ساده تر است و در بازه زمانی کمتری انجام می‌پذیرد. علاوه بر این، هزینه کمتری نیز دارد و مقرون به صرفه است.

یکی دیگر از عوامل موثر در تعیین هزینه عمل لیزیک در سال 1403 به سابقه پزشکی مراجعه کننده یا بیمار اختصاص دارد. در صورتی که بیمار تحت یک شرایط خاص باشد و به بیماری‌هایی نظیر خشکی خشم و دیابت مبتلا باشد، احتمال افزایش قیمت عمل وجود دارد.

جالب است بدانید که جراح لیزیک چشم در اهواز، تحت تاثیر میزان تخصص و مهارت فردی هزینه عمل را مشخص می‌سازد. با وجود اینکه قیمت بالا هیچ گاه نشان از عملکرد بهتر نیست اما از آنجایی که چشم جزء حساس ترین و مهم ترین عضو بدن قرار دارد، بهتر است در خصوص انتخاب پزشک کیفیت را اولویت قرار دهید و به دنبال پیدا کردن پزشک با کمترین هزینه عمل نباشید.

بررسی‌ها حاکی از آن دارند که هزینه عمل لیزیک چشم در سال 1403 به صورت میانگین در رنج قیمت 10 الی 16 میلیون تومان قرار دارد.

موقعیت مکانی بیمارستان یا کلینیک نیز در تعیین قیمت عمل لیزیک موثر واقع است. علاوه بر این، در اغلب موارد هزینه عمل در بیمارستان‌های مجهز به تجهیزات پزشکی برتر و کلینیک‌های خصوصی بیشتر است. کلینیک چشم پزشکی دکتر بیگی با اخذ مناسب ترین هزینه در اهواز برترین نتایج لیزیک را برای بیماران خود به ارمغان می‌آورد.

توجه داشته باشید که در راستای عمل لیزیک خدمات دیگری اعم از عکس برداری و آزمایش‌های قبل از عمل انجام می‌گیرد. کلیه این اقدامات هزینه بر هستند و باید هزینه لنزهای پانسمان، داروهای مسکن و قطره‌های مختلف مد نظر قرار داده شوند.

برای انتخاب بهترین جراح لیزیک چشم به چه نکاتی توجه کنیم؟

در اکثر موارد عمل لیزیک، سبب بهبود و رفع عیوب انکساری در افراد مبتلا به آستیگمات، دوربین و نزدیک بین می‌شود. به گونه‌ای که بالغ بر 96% از افرادی که در سراسر دنیا سابقه جراحی چشم به روش لیزیک را دارند، رضایت خود را در طولانی مدت اعلام کرده اند.

با این حال به موجب حساسیت بالای عمل لیزیک، ضرورت دارد در انتخاب پزشک بسیار دقت کنید و نکاتی را مد نظر قرار دهید. اساسی ترین و مهم ترین گام در خصوص عمل لیزیک چشم، انتخاب یک جراح مناسب است که می‌تواند در دستیابی به بهترین نتیجه جراحی موثر باشد.

برای انتخاب بهترین جراح لیزیک چشم در اهواز می‌بایست سابقه پزشک را در حوزه جراحی‌های چشم مورد بررسی قرار دهید.

دکتر وحید بیگی یکی از بهترین متخصصین و جراح‌های چشم در اهواز است. وی سابقه درخشانی در عمل رفع عیوب انکساری دارد و تاکنون بیش از 2500 جراحی چشم موفق داشته است. در خصوص دریافت مشاوره حضوری با دکتر بیگی می‌توانید به آدرس ماهشهر، میدان امام، خیابان باهنر، جنب عینک زایس مراجعه نمایید.

همچنین می‌توانید برای دریافت مشاوره و ثبت نوبت به صورت تلفنی اقدام فرمایید و با شماره 09013543057 تماس حاصل کنید.

منبع: شفاجو
نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید