preloader

انواع خدمات پزشکی در منزل ( نوار قلب در منزل + فیزیوتراپی در منزل + سونوگرافی در منزل)


انواع خدمات پزشکی در منزل ( نوار قلب در منزل + فیزیوتراپی در منزل + سونوگرافی در منزل)
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 10106 اشتراک گذاری :

 

خوشبختانه امروزه شرایط به گونه‌ای شده که ما نیازی نیست برای انجام خدمات پزشکی به بیرون از منزل مراجعه کنیم و حتی خدمات پیشرفته هایی نظیر سونوگرافی، فیزیوتراپی، نوار قلب و... در منزل ارائه می شود. فرض کنید سالمندان عزیز یا افرادی که به دلیل سوانح رانندگی یا بیماری دچار مشکلات جدی شده اند و قادر به حرکت نیستند بخواهند در هفته چندین بار به مراکز فیزیوتراپی یا سونوگرافی مراجعه کنند قطعاً چنین وضعیتی بسیار دشوار خواهد بود اما وقتی بتوان از این خدمات پزشکی در منزل استفاده کرد علاوه بر اینکه فرد در آسایش و راحتی تمام می‌تواند این خدمات دریافت کنند بلکه در زمان و هزینه ها نیز صرفه جویی‌های خواهد شد.

نوار قلب در منزل

نوار قلب به عنوان یک آزمایش بدون درد و ساده است که پزشک به این واسطه می تواند فعالیت الکتریکی قلب شما را مشاهده نماید؛ وقتی بیمار دچار تنگی نفس شده باشد یا احساس درد و تپش قلب شدیدی را تجربه کند حتماً باید از نوار قلب استفاده کند و پزشک متخصص قلب و عروق می تواند ارزیابی دقیق این نوار را انجام بدهد و بیمار را از وضعیت خود مطلع کند.

با استفاده از نوار قلب در منزل میتوان بزرگ بودن قلب ، نقایص مادرزادی، عدم خون رسانی کامل به قلب، التهاب عضله قلب، مسدود بودن شریان های قلب و... مشخص گردد؛ به همین جهت همواره در خصوص مراقبت و نگهداری از سالمند در منزل یا بیماران توصیه می‌شود در صورتی که نمی‌توان بیمار را جابجا کرد از خدماتی مثل نوار قلب در منزل استفاده گردد.

سونوگرافی در منزل

یکی از روش های مهمی که به واسطه آن می‌توان به بیماری‌های مختلف و مشکلات رسیدگی کرد، سونوگرافی است. شاید سونوگرافی در منزل کمی دور از ذهن تصور شود اما امروزه بر حسب پیشرفت های بسیار زیادی که صورت گرفته حتی این خدمات پیشرفته در کنار موارد دیگری مثل اکو در منزل نیز در محیط شما قابل انجام هستند.

در سونوگرافی از اندام ها و بافت های داخلی بدن به واسطه امواج فراصوت عکس برداری میشود و اجزای اصلی یک دستگاه سونوگرافی شامل اسکنر، پراب و صفحه نمایش می باشد. سونوگرافی در منزل به منظور از سونوگرافی از پستانها، تخمدان ها، بیضه ها، چشم ها، شکم و سیستم گوارش، رگ ها و شریان ها، طحال، مجاری ادرار و مثانه، کلیه ها و... صورت می گیرد.

سونوگرافی در منزل همانند اکو در منزل بدون درد بوده و یک روش کاملا غیر تهاجمی است. این روش بی خطر و هم بدون عارضه بوده و در آن از اشعه استفاده نمی شود و می توان تصاویر با کیفیت از همه اندام های بدن به دست آورد و به صورت آنی آنها را مشاهده کرد. از نظر اقتصادی نیز نسبت به دیگر روش های عکسبرداری میتوان سونوگرافی را مقرون به صرفه تر دانست.

زمانی که از خدمات پزشکی مثل اکو در منزل، سونوگرافی در منزل و... استفاده می شود دستگاه هایی به کار برده خواهد شد که قابل حمل و پرتابل هستند و با وجود اینکه جزء دستگاه های کوچک محسوب می شوند اما بسیار کارآمد و دقیق خواهند بود.

فیزیوتراپی در منزل

فیزیوتراپی در منزل معمولاً برای مراقبت و نگهداری از سالمند و بیماران ضروری خواهد بود. فیزیوتراپی به بیان ساده یک راه درمانی مطمئن و بدون عارضه خواهد بود و اکثر ناهنجاری‌های عضلانی، اسکلتی و دردهای مفاصل را برطرف می کند و تمامی سالمندان و معلولین که نمیتوانند از منزل خارج شوند به راحتی می توانند از فیزیوتراپی در منزل استفاده کنند.

در فیزیوتراپی در منزل از تکنیک‌های مختلفی استفاده شده که به منظور درمان آسیب دیدگی ها خواهد بود و منجر به بهبود شرایط فیزیکی بیمار می شود و از تمرین های موثر در کنار دستگاه‌های مختلف و همراه ماساژ استفاده خواهد شد.

در صورتی که برای انجام هر گونه خدمات پزشکی نظیر فیزیوتراپی در منزل، اکو در منزل، نوار قلب در منزل، پرستاری از کودک در منزل (مراقبت از کودک تهران)، مراقبت از سالمند در منزل و پرستاری از سالمند (پرستاری از سالمند تهران) و.... نیاز به یک مرجع معتبر و شناخته شده داشته اید کافیست که آرین طب را انتخاب نمایید. این مجموعه بی نظیر با بهره مندی از کادری متخصص و حرفه ای می تواند بهترین ها را به صورت شبانه روزی و اورژانسی در اختیار شما قرار بدهد.

منبع: شفاجو
نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید