preloader

تاثیر پوزیشن رابطه جنسی در بهبود روابط زناشویی


تاثیر پوزیشن رابطه جنسی در بهبود روابط زناشویی
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 10139 اشتراک گذاری :

پوزیشن رابطه جنسی یکی از مسائلی است که تاثیر مستقیمی روی کیفیت روابط زناشویی می­گذارد؛ زیرا این پوزیشن­ها شامل خصوصی­ترین لحظات زوج­ها در کنار یکدیگر می­شوند و اشتراک این لحظات می­تواند زوجین را از یکدیگر دور یا به یکدیگر نزدیک­تر کند.

به ­همین ­دلیل می­توان گفت که آشنایی با پوزیشن­های روابط جنسی می­تواند کمک زیادی به شناخت فرم بدن و نوع سلیقه شما در سکس کند.

تا آخر این مطلب با ما همراه باشید؛ زیرا قصد داریم علاوه­بر بررسی تاثیرات روابط جنسی روی رابطه افراد، شما را با انواع پوزیشن جنسی در این منبع آشنا کنیم.

چرا موفقیت رابطه زناشویی بستگی به روابط جنسی دارد؟

درست است که علاوه­بر مسائل مربوط به روابط جنسی، فاکتورهای مهم دیگری همچون اخلاق، تفاهم و طرز تفکر می­توانند باعث موفقیت رابطه زناشویی شوند.

اما همان­طور که پیش­تر اشاره کردیم، روابط جنسی بخشی از خصوصی­ترین لحظات انسان­ها به­شمار می­روند. پس از آن جایی که نیاز و سلیقه افراد در رابطه با این موضوع متفاوت است، باید بگوییم که اگر به­دنبال داشتن یک رابطه زناشویی سالم و موفق هستید، نباید تاثیرات روابط جنسی را نادیده بگیرید.

نوع پوزیشن چه ارتباطی به کیفیت رابطه جنسی دارد؟

پوزیشن جنسی ارتباط مستقیمی با آناتومی بدن انسان دارد؛ زیرا میزان انعطاف، قد، قدرت بدن و آمادگی جسمانی افراد با یکدیگر متفاوت است و تک­تک موارد گفته­شده می­توانند روی کیفیت رابطه تاثیرگذار باشند.

پس باید گفت که یادگیری این پوزیشن­ها باعث می­شود تا علاوه ­بر آشنایی با آناتومی بدن، قادر به شناخت نقاط حساس و خواسته واقعی خود در روابط جنسی باشید.

ممکن است بپرسید که این پوزیشن­ها شامل چه مواردی می­شوند؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که پوزیشن­های رابطه جنسی به قدری زیاد هستند که در دسته­بندی­های زیادی گنجانده می­شوند.

اما هدف ما در این مطلب پرداختن به تمام پوزیشن­ها با دسته­ بندی­های آنها نیست. بلکه قصد داریم تا شما را مدل­های از حرکات جنسی آشنا کنیم که علاوه­ بر مرسومیت، توانایی پاسخ به شرایط جسمانی تمام افراد را داشته باشد.

پس می­توان نتیجه گرفت که این پوزیشن­ها شامل حرکاتی می­شوند که همه افراد قادر به اجرای آنها هستند. به­همین­دلیل این نکته را در نظر داشته باشید که تک­تک پوزیشن­هایی که قرار است در ادامه مورد بررسی قرار دهیم، جزء معروف­ترین و پرطرفدارین­ترین حرکات جنسی محسوب می­شوند.

 

تشریح پوزیشن کلاسیک

یکی از پوزیشن­هایی که معمولا به افراد مبتدی توصیه می­شود، همین حرکت جنسی کلاسیک است؛ زیرا اولین موضوع مهمی که در روزهای اول زناشویی باید مورد توجه قرار گیرد، مسئله دخول کامل است.

پس می­توان گفت موضوعی که باعث می­شود تا زوج­های جوان بتوانند از کیفیت رابطه خود لذت ببرند، تجربه یک رابطه عمیق است که حرکت جنسی کلاسیک قادر به پاسخگویی این نیاز خواهد بود.

پوزیشن کابوی چیست و به چه زوج­هایی پیشنهاد می­شود؟

کابوی یا دختر گاوچران به پوزیشنی گفته می­شود که کنترل رابطه به عهده زن است. به­طوری که مرد به پشت دراز می­کشد. سپس زن با نشستن روی آلت تناسلی مرد شروع به برقراری رابطه می­کند.

باید بگوییم که حرکت جنسی کابوی به زوج­هایی پیشنهاد می­شود که به­دنبال لذت جنسی کاملی هستند؛ زیرا این پوزیشن شرایطی را در اختیار زن قرار می­دهد تا بتواند از تمام موجودیت مرد لذت ببرد.

چرا پوزیشن یاب­یام محبوبیت زیادی بین افراد ندارد؟

پیش­تر اشاره کردیم که کیفیت روابط جنسی با آناتومی بدن انسان در ارتباط است. پس از آن جایی که حرکت جنسی یاب­یام نیاز به عضلات باسن قوی و کنترل فشار از سوی زن دارد، باید بگوییم که زوج­های تازه­کار قادر به پیاده­سازی این پوزیشن نخواهند بود.

هر آنچه که باید در مورد پوزیشن داگ استایل بدانید

یکی از معروف­ترین حرکات جنسی که محبوبیت زیادی بین زوج­ها دارد، پوزیشن داگ ­استایل یا فرم سگ است. بنابراین همان­طور که از نام این پوزیشن پیداست، زن باید کف دو دست و زانوهای خود را روی یک سطح صاف (مثل زمین، تخت یا تشک) قرار دهد. سپس مرد با قرارگیری در بین پاهای زن، اقدام به شروع رابطه از پشت سر او کند.

تشریح پوزیشن سکس به ­کمک صندلی

داشتن رابطه جنسی به­ کمک صندلی مخصوص افرادی است که دچار زانو درد هستند یا به دلایل دیگر قادر به دراز کشیدن روی تخت نیستند.

در این پوزیشن مرد روی صندلی می­نشیند و زن از پشت سر روی پای مرد قرار می­گیرد. سپس با دخول آلت تناسلی مرد، رابطه آنها بدون دخالت زانوها شروع می­شود.

معرفی و بررسی پوزیشن ایستاده

پوزیشن ایستاده یکی دیگر از انواع پوزیشن رابطه جنسی است که مرسومیت زیادی در رابطه زناشویی دارد. موقعیت این پوزیشن به گونه­ای است که مرد از پشت سر زن را در آغوش می­گیرد و زن با خم­کردن کمر و زانو­های خود، امکان رابطه را برای مرد فراهم می­کند.

چرا مردان طرفدار پوزیشن ستونی هستند؟

خلاف آنچه که در پوزیشن کلاسیک گفتیم، در حرکت جنسی ستونی، زن به جای مرد دراز می­کشد و با بازکردن پاهای خود دسترسی کافی برای شروع رابطه را در اختیار مرد قرار می­دهد.

ممکن است بپرسید که چرا چنین پوزیشنی موردعلاقه مردان است؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که داشتن رابطه در چنین موقعیتی، سرعت ارضا شدن در مردان را کاهش می­دهد.

زیرا مرد مجبور است تا در موقعیت زانو زدن قرار گیرد و همین امر نیاز به حفظ تعادل او دارد. همچنین این نکته را لحاظ کنید که این پوزیشن برای درمان زود انزالی مردان به­شدت توصیه می­شود.

معرفی و تشریح مدل اسپولینگ

اسپولینگ را با عنوان پوزیشن قاشق نیز می­شناسند. باید بگوییم که در این پوزیشن هم زن و هم مرد به پهلو دراز می­کشند. سپس زن با جمع­ کردن پاهای خود در شکم، امکان دخول و دسترسی را برای مرد فراهم می­کند.

مدل قیچی چیست و چه مزایایی دارد؟

آخرین مدلی که از لیست پوزیشن­های جنسی قصد معرفی­کردن آن را داریم، مدل قیچی است. در این پوزیشن زن به پشت می­خوابد و مرد به پهلو خود را به پایین­تنه زن می­رساند.

بزرگ­ترین مزیت مدل قیچی این است که زوجین مانند دو طرف قیچی در یکدیگر قفل می­شوند و امکان حرکت زیادی برای آنها وجود ندارد.

به این ترتیب می­توان پیش­بینی کرد که امکان کنترل رابطه و فشارهای ناشی از رابطه جنسی ساده­تر خواهد شد و زوجین در بازه زمانی طولانی­تری خسته می­شوند.

از آن جایی که رابطه جنسی جزء اساسی­ترین روش­های ابراز علاقه و بهبود کیفیت روابط زناشویی است، در این مقاله به معرفی و بررسی پوزیشن رابطه جنسی پرداختیم که علاوه­بر اینکه لذت نزدیکی را افزایش می­دهند، به همه افراد با هر نوع آمادگی جسمانی، میزان انعطاف و قدرت بدنی توصیه می­شوند.

زیرا روابط جنسی فارغ از مسائل مربوط به حریم و اوقات خصوصی افراد، یک اقدام جسمانی محسوب می­شود. به­همین­دلیل فرقی نمی­کند که فرد چند ساله باشد، مهم این است که اگر فردی آمادگی فیزیکی بالاتری به لحاظ قدرت، تعادل و انعطاف داشته باشد، می­تواند رابطه مطلوب­تری را تجربه کند.

پس اگر شما هم جزء افراد متاهلی هستید که علاقه­مند به جلب رضایت همسر و بهبود رابطه زناشویی خود دارد، این نکته را در نظر بگیرید که روابط جنسی می­تواند به اندازه مسائل اخلاقی، عاطفی و خانوادگی مهم باشد.

به ­همین ­دلیل پیشنهاد می­کنیم که ورزش، یادگیری پوزیشن­های جنسی و بهداشت فردی را در اولویت قرار دهید؛ زیرا بدون وجود موارد گفته­شده، قادر به برقراری یک ارتباط سالم و عمیق با شریک زندگی خود نخواهید بود.

منبع: شفاجو
نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید