preloader

قیمت ایمپلنت فک پایین


قیمت ایمپلنت فک پایین
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 10066 اشتراک گذاری :

از دست دادن هر کدام از دندان های شما می تواند تاثیراتی را بر روی زندگی شما بگذارد تاثیراتی در خوردن وجویدن در لبخند زدن و خندیدن در اعتماد به نفس شما و... حال اگه از دست رفتن دندان های شما به یک یا چند دندان خلاصه نشود و شما تمامی دندان های یک فک خود را از دست داده باشید این امر زندگی شما را با چالش ها و مشکلات فراوانی همراه می کند و تبعات زیادی برای شما در بر خواهد داشت.

 تبعاتی در زیبایی در سلامت و حتی در تکلم شما به همین خاطر است که تمام کسانی که تمام دندان های یک فک خود یا بیشتر آن ها را از دست داده اند به فکر پر کردن جای خالی آن ها می افتند. در این مقاله قرار بر این است که به توضیح کاملی در مورد ایمپلنت کامل فک پایین و قیمت آن بپردازیم پس ما را در ادامه همراهی نمایید.

ایمپلنت کامل فک پایین

ایمپلنت کامل فک پایین یا همان ترمیم ایمپلنتی کامل فک پایین یکی از راه‌های جایگزین برای افرادی است که همه یا بیشتر دندان‌های فک پایین خود را از دست داده‌اند. در این روش، چندین ایمپلنت دندان در فک پایین قرار داده می‌شود تا به عنوان ستون‌های یا همان پایه های اصلی برای نگهداری پروتز دندان استفاده شوند. سپس، پروتز دندان ثابت یا متحرکی بر روی این ایمپلنت‌ها قرار داده می‌شود.

 

این روش از دیگر روش‌های جایگزینی مانند پروتز دندان متحرک و پروتز دندان ثابت برای جایگزینی دندان‌های از دست رفته در فک پایین مؤثرتر است. به دلیل اینکه ایمپلنت‌ها به صورت مستقیم به استخوان فک متصل می‌شوند، این روش نسبت به روش‌های دیگر، پایدارتر و دارای دوام بیشتری می باشد. همچنین، پروتز دندان نیز به طور طبیعی در جای خود قرار می‌گیرد و برای فرد احساس طبیعی‌تری می‌کند.

با این حال، این روش نیازمند جراحی و فرآیند درمانی طولانی است و نیاز به مراقبت‌های دقیق پس از جراحی دارد. همچنین، هزینه این روش نیز بیشتر از روش‌های مشابه است. اما این روش بسیار کاربردی تر و پر مزایا تر از روش های مشابه است.

جراحی ایمپلنت فک پایین

جراحی ایمپلنت فک پایین یک فرآیند جراحی زیبایی، درمانی است که به منظور جایگزینی دندان‌های از دست رفته افراد در فک پایین انجام می‌شود. در این روش، چندین ایمپلنت دندان در فک پایین قرار داده می‌شود، سپس به محض اینکه ایمپلنت‌ها به استخوان فک متصل شوند، پروتز دندان ثابت یا متحرکی بر روی آنها نصب می‌شود.

جراحی ایمپلنت فک پایین معمولاً در چند مرحله انجام می‌شود. در مرحله اول، ایمپلنت‌ها به استخوان فک متصل می‌شوند. این فرآیند شامل برش و بازکردن لثه، حفر کردن یک سوراخ در استخوان فک و قرار دادن ایمپلنت دندان در آن است. پس از این مرحله، لثه بسته و برای مدتی به طور موقت پوشانده می‌شود تا به ایمپلنت‌ها زمان کافی برای بهبود بدهند.

در مرحله بعدی، پس از بهبود کامل ایمپلنت‌ها در استخوان فک،  پروتز دندانی نصب می‌شود. پروتز دندان بسته به نیاز فرد، متناسب با شرایط خاص او طراحی می‌شود.

جراحی ایمپلنت فک پایین به عنوان یک فرآیند جراحی بزرگ، نیازمند مراقبت‌های دقیق پس از جراحی است. پس از جراحی، ممکن است درد، تورم و خونریزی رخ دهد و برای جلوگیری از عفونت، باید دستورات پس از جراحی رعایت شود.

تعداد ایمپلنت برای فک پایین

همانطور که قبلا نیز بیان کردیم در کاشت ایمپلنت کامل فک پایین چند ایمپلنت به عنوان پایه ایمپلنت دندان در استخوان فک کاشته می شود و پس از پیوند آن های با استخوان فک و محکم شدن در جای خود یک پروتز دندانی روی آنها بسته می شود تا فرایند کاشت ایمپلنت کامل فک پایین به پایان برسد، در این روش از 4 الی 8 دندان برای استفاده به عنوان پایه ایمپلنت دندان استفاده می شود.

قیمت ایمپلنت فک پایین

قیمت ایمپلنت دندان فک پایین به عوامل فراونی بستگی دارد که در ادامه به معرفی این عوامل می پردازیم اما اگر بخواهیم به طور کلی هزینه ایمپلنت فک پایین را بیان کنیم، قیمت ایمپلنت کامل فک پایین مبلغی در حدود 65.000.000 الی 200.000.000 تومان به همراه روکش آن می باشد.        

بیشتر بخوانید » قیمت ایمپلنت کامل

عوامل موثر در قیمت ایمپلنت فک پایین

تعداد پایه ایمپلنت فک پایین

یکی از اصلی ترین عوامل موثر در قیمت ایمپلنت فک پایین تعدا پایه ایمپلنت استفاده شده در این درمان است هر چه از ایمپلنت های بیشتری استفاده شود هزینه کلی درمان بیشتر می شود.

برند پایه ایمپلنت فک پایین

در بازار ایمپلنت های دندان برند های متفاوتی از کشور ها مختلف مشغول به تولید ایمپلنت دندان هستند که هر کدام ایمپلنت های خود را با قیمت های متفاوت تولید و عرضه می نمایند، برند ایمپلنت استفاده شده در درمان ایمپلنت کامل فک پایین بر هزینه این درمان تاثیر مستقیم می گذارد.

نقش نوع روکش در هزینه ایمپلنت فک پایین

نوع و جنس روکش یا همان پروتز دندانی مورد استفاده بر روی پایه های ایمپلنت یکی دیگر از عوامل تعیین کننده قیمت یا هزینه ایمپلنت کامل فک پایین می باشد.

قیمت پیوند استخوان و در ایمپلنت فک پایین

در صورت نیاز به استفاده از درمان جانبی پیوند استخوان هزینه نهایی درمان ایمپلنت کامل فک پایین بیشتر می شود. البته این نکته را نیز در نظر داشته باشید که همه افراد نیاز به استفاده از درمان جانبی پیوند استخوان نیستند و این درمان جانبی فقط با متخصص ایمپلنت برای افرادی که به آن نیاز دارند انجام می شود.

میزان تخصص و تجربه پزشک ایمپلنت فک پایین

یکی دیگر از عواملی که بر قیمت ایمپلنت فک پایین تاثیر می گذارد میزان تخصص و تجربه دندانپزشکی که قصد انجام درمان را در نزد او داریم می باشد.

 

منبع: شفاجو
نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید