preloader

10 نکته ساده برای حفظ سلامت قلب


10 نکته ساده برای حفظ سلامت قلب
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 15156 اشتراک گذاری :

برای کنار آمدن با بیماری های قلبی و یا برای پیشگیری از ابتلا به آنها باید تغییرات کوچکی را در سبک زندگیمان ایجاد کنیم. گاهی با خواندن یک مقاله در مورد تغییرات سبک زندگی می توان فشار خون بالا و کلسترول خون را کنترل کرد. افرادی که سکته قلبی و یا سکته مغزی می کنند و با محدودیت های جسمانی دائمی مواجه می شوند، بقیه عمر خود را در حسرت این قضیه می گذرانند که چرا در طول زندگی خود سبک زندگی سالم و عادت های خوب را انتخاب نکرده بودند.

برخی از افراد به راحتی می توانند برنامه و الگوی ورزشی، رژیم غذایی و یا عادت های زندگی خود را اصلاح کنند ولی برخی دیگر قادر به انجام این کار نبوده و موفق به اصلاح سبک زندگی خود نمی شوند. بهتر است به جای تغییرات اساسی و ناگهانی، تغییرات کوچکتری را انتخاب کنید و به مرور و با صبر و حوصله سبک زندگی خود را برای داشتن قلبی سالم اصلاح کنید. تنها کافیست این نکات کوچک را فقط یک بار امتحان کنید تا متوجه شوید که کار چندان دشواری نیستند. این رویکرد ممکن است مقداری طول بکشد اما موفقیت آمیز تر از روشی است که در آن تغییرات بزرگ و ناگهانی انجام می شود.

در ادامه به 10 نکته کوچک و ساده برای داشتن سلامتی بیشتر خواهیم پرداخت:

  1. هر روز 10 دقیقه پیاده روی کنید. اگر در طول هفته ورزش نمی کنید، مقداری پیاده روی روزانه می تواند برای شروع گزینه خوبی باشد. اگر بتوانید همین روند را برای مدتی ادامه بدهید می توانید به تدریج ورزش کردن را به برنامه روزانه‌تان اضافه کنید.
  2. دفتر کارتان را به باشگاه بدنسازی تبدیل کنید. هر روز چند مرتبه با یک وسیله یک کیلوگرمی مانند یک کتاب قطور چند دفعه حرکت "جلو بازو" بروید. این کار باعث می شود عضلات بازوی شما تقویت شوند. بعد از چند وقت کتاب سنگین تری را انتخاب کنید یا اینکه به جای این موارد واقعا به یک باشگاه ورزشی بروید.
  3. هر روز یک عدد میوه و یا مقداری سبزیجات، اضافه بر برنامه غذایی همیشگیتان بخورید. میوه ها و سبزیجات معمولا ارزان هستند و مزه خوبی دارند و برای سلامت عمومی بدن شما (تقریبا برای تمام اعضای بدنتان) مفید هستند.
  4. هر روز صبحانه بخورید. روز را با خوردن میوه و غلات سبوس دار آغاز کنید.
  5. از نوشیدنی هایی با کالری بالا بپرهیزید. اگر هر روز نوشابه و یا آب میوه هایی که به وسیله شکر شیرین شده اند مصرف می کنید، کافیست تنها هر روز یک عدد کمتر از این گونه نوشیدنی ها مصرف کنید تا 100 کالری انرژی کمتر به بدنتان برسانید. اگر بتوانید این کار را بکنید می توانید بعد از یک سال تقریبا 5 کیلوگرم وزن کم کنید. معامله خوبی به نظر میرسد. روزانه یک نوشابه کمتر خوردن در مقابل 5 کیلوگرم کاهش وزن در یک سال.
  6. هر روز به اندازه یک مشت، آجیل مصرف کنید. گردو، بادام، بادام زمینی و سایر آجیل ها برای قلب مفید هستند. آجیل گزینه بسیار مناسبی برای جایگزینی چیپس ها و سایر میان وعده های مشابه است. می توانید از آجیل در سالاد ها و حتی ماکارونی و برخی غذاهای دیگر (به جای گوشت) استفاده کنید.
  7. غذاهای دریایی مصرف کنید. در هفته حداقل در یک وعده غذایی خوراکی های دریایی را جایگزین گوشت قرمز کنید. غذاهای دریایی برای قلب، مغز و کمر شما مفید هستند.
  8. نفس عمیق بکشید. هر روز برای چند دقیقه به آرامی و عمیق نفس بکشید. این کار می تواند به حفظ آرامش شما کمک کند. تنفس عمیق ممکن است به کاهش فشار خون نیز کمک کند.
  9. دستان خود را بشویید. شستن منظم دستها با آب و صابون یکی از بهترین راه ها برای محافظت از قلب و حفظ سلامتی شماست. آنفلوآنزا، ذات الریه و سایر عفونت های دیگر می توانند تاثیرات بدی را بر روی قلب بگذارند.
  10. مثبت بیاندیشید. هر روز چند لحظه به تمام چیزهایی که دارید فکر کنید، این کار می تواند به احساسات مثبت شما کمک کند. عصبانیت، نگرانی، خصومت و دعوا می تواند به فشار خون بالا و بیماری های قلبی منجر شود پس مثبت بیاندیشید. این کار به بهداشت و سلامت عمومی، طول عمر و احساس رضایت بیشتر از زندگی کمک خواهد کرد.
نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید