preloader

ورزش در زمستان


ورزش در زمستان
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 11103 اشتراک گذاری :


در زمستان با افت درجه حرارت، ممکن است شما وسوسه شوید که ورزش خود را قطع و به خواب زمستانی بروید!
اینکار را نکنید! فعال ماندن در سراسر پاییز و زمستان به شما کمک می کند تا این فصول دلگیر کننده و کسالت بار را با روحیه خوبی طی کنید.

اگر شما برای فعال بودن نیاز به انگیزه دارید می توانید از یک مربی ورزشی کمک گرفته و برنامه های او را که معمولا شامل دویدن و حرکات کششی و قدرتی است و افراد مبتدی هم می توانند آن ها را انجام دهند دنبال و اگر شما مشتاق تمرین در هوای آزاد نیستید، می توانید برنامه های ده دقیقه ای  ورزش در خانه را دنبال کنید که نیازمند رفتن به سالن های ورزشی نیست.


اگر شما به دنبال ورزشی که نیاز به  انرژی کمتری دارد هستید و می خواهید وضعیت سلامت خود را بهبود بخشیده و روحیه تان را مستقل و متکی به نفس نگه دارید ،تمرینات قدرتی ، تعادلی، کششی و تمرینات نشسته بسیار ایده آل هستند .

نگران نباشید اگر برای مدتی طولانی تمرین نداشته اید ، این تمرینات بسیار آسان و ملایم اند و می توانید آن ها را در خانه نیز انجام دهید.

انرژی بیشتر

ورزش منظم شما را پر انرژی تر کرده و باعث می شود  تا کمی ساده تر از رختخواب گرم خود در صبح تاریک و سرد خارج شوید.

برخی تحقیقات نشان می دهد که ورزش معتدل می تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده در نتیجه  باعث کاهش خطر ابتلا به سرفه و سرماخوردگی شود با این حال، تحقیقات بیشتری در این زمینه مورد نیاز است.

ورزش در روزهای کوتاه سال می تواند بر خلق و خوی شما موثر باشد، شما با فعال بودن می توانید احساس و سلامت خود را بهبود بخشید.


ممکن است وسوسه به خوردن بیشتر در طول ماه های سرد در شما بیشتر شود در این مورد نیز  ورزش به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید وزن خود را بهتر مدیریت کرده و بدن خود را روی فرم نگه دارید.


می توانید از کارشناسان تغذیه در مورد یک رژیم غذایی سالم و متعادل و ورزش منظم برای حفظ وزن بدن برنامه رژیم غذایی دریافت کنید.

 

گرم کردن

شما در شروع یک برنامه ورزشی جدید، همیشه باید کمی بدن خود را گرم کنید (نه بیش از اندازه) وبه آرامی مقداری ورزش کنید. اگر برنامه ورزشی شما 30 دقیقه است می توانید آن را به قسمت های 10 دقیقه ای تقسیم کنید.

همیشه حدود 10 دقیقه قبل از شروع ورزش خود را گرم کنید راه رفتن با سرعت تند، یا دویدن درجا به منظور گرم شدن ماهیچه ها مناسب است.

 اگر شما قصد ورزش کردن خارج از منزل  را دارید مطمئن شوید که گرم هستید. چند لایه لباس برای حفظ گرما بپوشید مقدار زیادی از گرما از طریق سر خارج می شود برای جلوگیری از فرار گرما سر خود را با کلاه بپوشانید.

ایمن ماندن

اگر شما پس از تاریک شدن هوا ورزش می کنید  به مناطق بروید که به خوبی روشن اند و لباس های روشن و منعکس کننده نور بپوشید در حالت ایده آل سعی کنید با یک دوست ورزش کنید، از گوش دادن به موسیقی در حالی که در حال ورزش خارج از منزل هستید اجتناب کنیید  شنیدن صداهای اطراف شما می تواند به شما کمک کند تا کمتر آسیب پذیر شوید.

اگر باران یا برف می بارد ورزش خطرناک است، آن را در روز دیگری انجام دهید. آب و هوا ممکن است فردا بهتر شود!، اما یک آسیب می تواند هفته ها به درمان نیاز داشته باشد.

اگر سرما خورده اید

سرماخوردگی در فصل زمستان شایع تر است، اما شما لازم نیست که ورزش را متوقف کنید تا سرما نخورید کار درست  استفاده از عقل سلیم و گوش دادن به علائم بدن است.

اگر علائم شما شدید نیست و شما به طور کلی احساس خوبی دارید، پس می توانید ورزش کنید اما اگر شما کاملا احساس بیماری میکنید،بهترین کار استراحت است.


با این حال، این مهم است که اگر شما دچار تب هستید ورزش نکنید تب وقتی که درجه حرارت بدن شما 38 درجه سانتی گراد (100.4 ° F) یا بالاتر است معمولا نشانه ای از یک سرماخوردگی است اگر شما با تب ورزش کنید حالتان بدتر می شود. در موارد بسیار نادر، ورزش با تب ممکن است منجر به تاثیر ویروس بر قلب شما شود، که می تواند خطرناک باشد.

"اگر شما مبتلا به آسم هستید  هنگام ورزش در زمستان و هوای سرد نیاز به مراقبت بیشتری دارید . پزشکان توصیه می کنند از اسپری استنشاقی خود قبل از ورزش استفاده کنید و آن را در طول فعالیت های خود همراه داشته باشید"

 

ورزشی را انتخاب کنید که از آن لذت می برید

 یک فعالیت که شما از انجام آن لذت می برید را انتخاب کنید.در حال حاضر ممکن است زمانی باشد که شما به فعالیتی جدید که می توانید آن را در داخل خانه انجام دهید،نیاز داشته باشید مانند  :
تیراندازی با کمان
بدمینتون
بولینگ
دوچرخه سواری
رقص
حلقه زنی
شمشیربازی
کلاس های تناسب اندام
گل کوچیک
جودو
پیلاتس
اسکواش

شنا
تنیس روی میز
تایچی
یوگا

 

حتی در صورت نبودن شرایط  برای انجام فعالیت در فضای باز نباید ورزش را متوقف کنید

اگر از انجام ورزش در فضای باز لذت می برید  اجازه ندهید که آب و هوای سرد شما را خاموش کند!. در مورد ورزش خارج از منزل در فصل زمستان راهنمایی و اطلاعات کسب کنید
شما می توانید از یک پیاده روی طولانی در آخر هفته و یا یک دوچرخه سواری لذت ببرید فقط گرم بپوشید و مراقب باشید خیس نشده و دچار یخ زدگی نشوید.
در زمانی که باد می وزد یا باران و برف می بارد در مورد رفتن بیرون تجدید نظر کنید ، می توانید یک سی دی تناسب اندام تهیه کرده و سعی کنید برخی از تمرینات را در خانه انجام دهید.

 

منبع: nhs
نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید