preloader

آیا سرفه شما بند نمی آید؟ شش راهکار برای کسانی که شب ها سرفه می کنند


آیا سرفه شما بند نمی آید؟ شش راهکار برای کسانی که شب ها سرفه می کنند
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 12756 اشتراک گذاری :

شش راهکار برای کسانی که شب ها سرفه می کنند.

همه ما میدانیم که خواب اغلب بهترین دارو است، به ویژه هنگامی که نشانه های سرماخوردگی در شما وجود دارد، استراحت به بدن اجازه می دهد شما بهتر شوید و بهبود بیابید. اما هنگامی که سرفه کردن مزاحم خواب شما می شود ، نمیتوان خواب راحتی داشت در یک سناریوی بی رحمانه، فقط زمانی که بیشترین نیاز را به استراحت کردن دارید، نمی توانید آن را به خوبی داشته باشید همچنین این نیز اتفاق می تواند به معنای بی خوابی های شبانه برای همسر نیز باشد.

چرا سرفه کردن در شب شدیدتر است؟

سرفه معمولا در شب بسیار بدتر و شدید تر می شود زیرا در طول روز واکنش طبیعی بدن شما این است که اغلب سرفه بلعیده شود و مخاط تشکیل شده را می توانید پاک کنید و اینکار  به شما کمک می کند تا مخاط بینی و گلو را از بین ببرید. اما هنگامی که در شب برای خوابیدن در رختخواب هستید، بدن شما به طور طبیعی برای پاک کردن راههای هوایی خود دچار مشکل می شود و  مخاط می تواند در گلویتان ایجاد شود ، بنابراین شما سرفه می کنید، بدن با این کار آن ها را پاک می کند.

علاوه بر این، وقتی شما احساس ناراحتی میکنید، اغلب مجبور هستید از دهان خود بجای بینی نفس بکشید و این کار می تواند دهان شما را خشک و اعصاب پشت گلو را تحریک کند و موجب سرفه بیشتر شود.

سرفه کردن خواب را از شما می گیرد!

اما نباید اینگونه باشد. هنگامی که به نظر می رسد سرفه کردن شما شدید است و  دیگر باید داشتن  یک خواب خوب را از حافظه خود پاک کنید می توانید این راهکار ها  را امتحان کنید:

1- از یک بالش اضافی استفاده کنید

اگر دراز کشیدن باعث سرفه کردن شما میشود و یا آن را بدتر می کند، خوابیدن روی شیب کمی می تواند به شما کمک کند. بنابراین یک بالش اضافی را امتحان کنید و اجازه دهید تا کار خود را انجام دهد.

2- به وضعیت قرار گرفتن خود دقت کنید

دمر خوابیدن شما می تواند سرفه یتان را بدتر کند اگر سرفه تان بیش از حد است، سعی کنید برای جلوگیری از بیداری شریک زندگی در کنار او نخوابید.

3- نیروی بخار

دوش گرم قبل از خواب باعث از بین رفتن احتقان بینی و سینه خواهد شد. به علاوه، چه کسی است که از حمام آرامش بخش لذت نمی برد؟

4-آب بدنتان را حفظ کنید

این فوق العاده مهم است که در طول روز هیدراته بمانید زیرا آب جوش خوردن به رفلکس سرفه کمک می کند و اگر گلودرد دارید گلوی شما را تسکین می دهد. در صورتی که از خواب بیدار شدید، می توانید کمی آب گرم بنوشید و فورا سرفه خود را تسکین دهید.

5-به داروخانه سری بزنید

در حالی که برخی سرفه ها بدون درمان بهبود می یابند، تعدادی از محصولات هم هستند که شما می توانید از داروخانه ها خریداری کنید تا کمی به آن کمک کنید.

در داروخانه ها مواد مورد نیاز برای شما در زمانی که دچار سرفه کردن هستید، وجود دارد.

به عنوان مثال، برخی از داروها حاوی آنتی هیستامین ها مانند دیفن هیدرامین و پرومتازین هستند که به ترشح بینی کمک می کند تا ترشحات پشت گلو را از بین ببرد و همچنین به خواب کمک کند.

معمولاً برای یک سرفه تحریک کننده خفیف که باعث نگرانی در خواب شما می شود، یک محصول ترکیبی و سرکوب کننده سرفه و آنتی هیستامین مثلBenylin  یا داروی شبانه Covonia را توصیه می شود.

6- به پزشک مراجعه کنید

همه ما ممکن است سرفه کنیم ، اما سرفه ای که طولانی تر از سه هفته طول کشد، می تواند نشانه مسئله جدی تری از قبیل COPD، یک نوع بیماری ریوی باشد. سعی نکنید خودتان تشخیص دهید، به پزشک خود اطمینان کنید.

منبع: NetDoctor
نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید