preloader

تست های مهم پزشکی در دهه ی بیست و سی سالگی


تست های مهم پزشکی در دهه ی بیست و سی سالگی
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 10427 اشتراک گذاری :

رفتن به دکتر ممکن است آخرین چیزی باشد که در این سن و سال به آن فکر کنید، اما چکاپ های منظم ممکن است سلامتی شما و شاید بعدا جان شما را نجات دهد.

در دهه ی بیست و سی سالگی پزشک شما ممکن است معاینات ساده ای انجام دهد یا آزمایشات ساده ای به شما توصیه کند که بتواند به وسیله ی آن ها به دنبال مشکلاتی بگردد که ممکن است به سلامتی شما آسیب بزند. در ادامه لیستی از تست های پایه ای را آورده ایم که میتوانید آن ها را از پزشک خود درخواست کنید. (توجه کنید که پزشک شما ممکن است بر اساس وضعیت سلامتی شما تست های بیشتری را به آن ها اضافه کند.)

 

به روی ترازو بروید: همه متنفریم که این کار را انجام دهیم اما اضافه وزن در ادامه ی زندگی میتواند شما را در معرض بیماری های مختلفی قرار دهد.

فشارخون:  این تست ساده، ارزان و سریع است. قلب شما (و شریان های خونی، مغز، چشم ها و کلیه های شما) بعدا از شما تشکر خواهند کرد.

وضعیت کلسترول خون: باید یک مقداری برای این آزمایش خون بدهید، ولی ارزشش را خواهد داشت. همه از سن بیست سالگی و بالاتر باید از میزان کلسترول خون خود اطلاع داشته باشند، و هر چهار تا شش سال آن را چک کنید.

(تنها برای بانوان) آزمایش غربالگری سلول های دهانه ی رحم (پاپ اسمیر) و معاینه لگن: بالاخره نوبت این آزمایش رسیده است، ده دقیقه آزمایش و معاینه که با آن راحت نیستید میتواند برای محافظت از شما در برابر سرطان و بیماری های دیگری که میتوانند موجب ناباروری شوند مزایای زیادی داشته باشد. آزمایش پاپ اسمیر بهتر است از سن 21 سالگی شروع شود. توصیه میشود خانم ها از 21 تا 65 سالگی هر سه سال این آزمایش را انجام دهند. برای خانم هایی که وضعیت آزمایش اسمیر آن ها عادی است و تست HPV آن ها نیز منفی بوده، این آزمایش میتواند هر پنج سال یک بار انجام شود. نیاز است خانم هایی که فعالیت جنسی زیادی دارند در 24 سالگی و یا قبل از آن آزمایش های سوزاک، کلایمیدیا و ایدز را انجام دهند.

مراقب چشم های خود باشد: ممکن است به آن توجه نکرده باشید، ولی قبل از چهل سالگی به چشم پزشکی بروید و تست بینایی سنجی دهید. (اگر مشکل بینایی دارید دفعات بیشتری به چشم پزشکی مراجعه کنید.)

مراقب سیستم ایمنی خود باشد: از پزشک خود بخواهید که اگر سیستم ایمنی بدن شما به کمک نیاز دارد به شما توصیه های لازم را انجام دهد.

هرسال حوالی تولد خود یک هدیه به خود بدهید. یک وقت دندان پزشکی برای خود بگیرید و همچنین از پزشک خود بپرسید که آیا آزمایش مهمی هست که به آن احتیاج داشته باشد. با صرف یک یا دو ساعت ممکن است چند سال به زندگی خود اضافه کنید.

منبع: webmd
نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید